VYBERTE SI REGION

Dopravní podnik chce nový web. Odborníci kritizují výběrové řízení

Brno – Pouze grafický návrh jako měřítko pro postup do dalšího kola. Takovou podmínku nastavila společnost Dopravní podnik města Brna pro zájemce o zakázku na vytvoření nových internetových stránek firmy. To se nelíbí některým odborníkům a výběrové řízení považují za špatně zpracované nebo psané na míru určité firmě.

15.1.2013 11
SDÍLEJ:

Současné webové stránky Dopravního podniku města Brna.Foto: www.dpmb.cz

Vadí jim i další podmínky tento týden zveřejněné zakázky. „Dodavatel musí stránky napsat v takovém programu, který se používá pro zcela jiné typy webů. A především z výběrového řízení není vůbec jasné, jaké funkce má nová prezentace podniku plnit," sdělil například Jan Řezáč, který se tvorbou internetových stránek zabývá.

Podobný názor má i programátor Vratislav Hutský. „Zakázka je psaná velmi obecně, ohledně poptávaného webu je v zadání minimum informací. Takovéto nejasné zadání je celkem běžné v komerčním sektoru, prostě proto, že nad tím klient neuvažoval a nemá nebo nedokáže formulovat představu, co vlastně chce. U brněnského dopravního podniku bych ale nějaké jasnější zadání určitě očekával," sdělil Hutský.

Mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová obvinění odmítá. „Jedná se o zakázku do dvou set tisíc korun a ze zákona jsme ji vůbec nemuseli vypisovat. Stačilo, kdybychom sami oslovili několik firem. Chceme být otevření a stránky mít co nejlepší, proto jsme řízení zveřejnili. Už za dva dny potom se nám ozvalo několik zájemců. Nijak uchazeče nediskriminujeme," sdělila Brněnskému deníku Rovnost Škrancová.

Podle Petra Leyera z právního oddělení organizace Transparency International musí podobná zakázka splňovat pouze některá pravidla. „Především musí být transparentní, což dopravní podnik splnil tím, že ji zveřejnil. Nesmí také předem vylučovat případné uchazeče. Pokud má někdo pocit, že se tak děje, měl by na to zadavatele upozornit, nebo se obrátit na antimonopolní úřad," vysvětlil Leyer.

Rozhodne i cena

Podle Hutského s výběrovým řízením mohou mít problémy především malá a střední webdesignová studia. „Většina z nich stránky vyvíjí jiným způsobem, než dopravní podnik požaduje," vysvětlil Hutský.

Podmínka, že stránky dodavatel napíše v určeném programovacím jazyce, je podle Škrancové nutná kvůli současnému vybavení dopravního podniku. „ Všechny naše informační technologie běží na tomto systému. Nový web s ním potřebujeme sjednotit," vysvětlila mluvčí.

Ta také odmítá to, že podmínky řízení nejsou jasné. „Nové stránky musí obsahovat stejné informace, jako ty stávající. V prvním kole výběrového řízení zhodnotíme grafickou úpravu návrhů. Proto v podmínkách po uchazečích požadujeme, aby už měli několik projektů za sebou. Ve druhém kole jim ještě více specifikujeme, co mají stránky obsahovat. Na konečný výběr dodavatele pak bude mít vliv kromě grafiky i cena," vysvětlila mluvčí. Stránky chce dopravní podnik spustit v polovině letošního roku.

Někteří Brňané snahu podniku vítají. „Hlavně že už konečně budou stránky nové. Ty staré nestojí za nic. Úplně mi tam chybí například fotogalerie všech vozidel hromadné dopravy nebo přehlednější jízdní řády. Také by mě zajímaly různé informace o plánovaných projektech, třeba o nových zastávkách nebo prodloužení tratí," sdělil například František Horák.

Autor: Jan Spěšný

15.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Michal Škoda.

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Ilustrační foto.

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Na Plese jako Brno si lidé užijí Farnou a candáta. Letovice ovládnou piráti

Jižní Morava /TIP NA VÍKEND/ - Tři a půl tisíce porcí jídla, tři sta lahví šampaňského a třicet tisíc živých květin. Letošní Ples jako Brno přivítá přes šest set hostů v sobotu v osm hodin večer ve Fait Gallery v Brně. Program je podle slov organizátorů tento rok nejbohatší za posledních několik let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies