VYBERTE SI REGION

DPMB: Stížností přibyla polovina

Brno – Řidič mne přivřel do dveří. Málem. Zranění nemám, ale mohl mne přivřít. Středeční stížnost cestující v brněnské tramvaji vůbec není ojedinělá.

5.5.2011 21
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Podle statistky dopravního podniku přišlo jen za minulý rok 1046 písemných stížností. Tedy o 378 více, než v roce předchozím. Většinou je podnik vyhodnotí jako neoprávněné.

„Nejvíce stížností jsme dostali kvůli nedodržování jízdního řádu. To většinou způsobuje hustá individuální doprava, kterou nemohou řidiči nijak ovlivnit,“ sdělila mluvčí brněnského dopravce Linda Škrancová.

Lidé si často stěžovali také na chování řidičů a revizorů, nezastavení na zastávce, telefonování řidičů za jízdy, placení pokuty za černou jízdu, změny jízdních řádů či nefungující automaty.

„Už se mi stalo i to, že revizorka nepoznala jízdenku koupenou v autobuse regionální dopravy. Když ji na chybu upozornila její kolegyně, ani se neomluvila. S lístky je vůbec problém, automaty celkem pravidelně nefungují. Stěžovala jsem si, zda úspěšně, nevím,“ vypíchla jeden z problémů Zuzana Sobotková cestující každý den ze Šlapanic do centra.

Stížnosti vyřizuje dopravní podnik podle mluvčí Škrancové individuálně. Oprávněných jich loni bylo pouhých sedmadvacet procent v porovnání se šestatřiceti procenty v roce 2009. „Oprávněné stížnosti předáme komisím, které stanoví postih pro viníka. Vyjádření vedoucích jednotlivých provozů pak oddělení stížností zašle písemně stěžovateli,“ podotkla Škrancová.

. Moc šancí prosadit stížnostmi například velké změny jízdních řádů ovšem lidé nemají. „Za poslední dobu se to podařilo jen v obnovení zastávky Kolejní v areálu kolejí Pod Palackého vrchem. Bylo to politické rozhodnutí, se kterým nesouhlasím. Autobusy, které jsme přidaly studentům jsme museli ubrat jinde,“ upozornil vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko.

Zrušení zastávky Kolejní v prosince roku 2009 se setkalo s velkou nevolí studentů. Stížností přišly podniku stovky včetně několika petic. Právě ony mají na svědomí rapidní celkový nárůst stížností v porovnání s minulým rokem. Zastávka se proto v loňském únoru vrátila.

Bielko ujistil, že podněty, které dopravní odbor obdrží na základě pravidelných stížností z dopravního podniku odborníci vždy přezkoumají. „Pokud průzkum dokáže nutnost změny, uděláme ji. Spolupracujeme na ní ale spíše se starosty jednotlivých městských částí,“ řekl Bielko.

Právě místní politici mají více možností prosadit změnu v dopravě spíše než jednotlivým lidem. Například v Řečkovicích městská část vymohla návrat celodenního zajíždění autobusů ke hřbitovu. „Autobusy jezdí sice jinou trasou, nicméně pomáhá a je to posun k lepšímu pochvaloval si řečkovický starosta Marek Viskot.

Podle Bielka ovšem nakonec každá změna vyvolá další vlnu stížností. „Těžko se zavděčit všem. Právě stížnosti na změny jízdních řádů a tras jednotlivých linek jsou často protichůdné. Například v Medlánkách proti sobě stojí dvě skupiny lidí. Jedni mají auta a chtějí sídliště úplně bez autobusů. Další, například důchodci, naopak chtějí častější obsluhu,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

5.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 21
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Měl podpírat německou dálnici. Místo mostu stojí u přehrady jen osamělé torzo

Brno – Zakázaná výzva lákala před lety horolezce u brněnské přehrady. Ještě v devadesátých letech minulého století mohli lézt na opuštěný pilíř Hitlerovy dálnice, dnes už zde ale platí zákaz. Právě pozůstatku po nikdy nedostavěné dálnici je věnován další díl pravidelného seriálu Brněnského deníku Rovnost Brněnské mosty.

Nové jízdní řády? Změny čekají cestující už od neděle. Přibude nová linka

Brno – Z bohunické nemocnice do Technologického parku za pětadvacet minut a bez přestupů. Od neděle platí nový jízdní řád brněnské hromadné dopravy. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, cestující v něm najdou i novou expresní linku E56, která propojí Univerzitní kampus a Technologický park.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies