VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Facebook? Politici ho často používají jako deníček

Brno /ANKETA/ – Kde jsem byl, co jsem dělal či co si myslím o aktuálním dění? Na to v posledních letech čím dál častěji politici odpovídají na sociálních sítích. Někdy se však jejich voliči dozví více, než by chtěli. Stejně jako na začátku týdne, kdy se po internetu začalo šířit video náměstka primátora Matěje Hollana, jak se nechává mrskat důtkami.

15.7.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Podle odborníka Karla Komínka z Institutu politického marketingu si ale Hollan často neuvědomuje, že již není pouhým aktivistou. „Politik v podstatě nemá nárok na soukromé aktivity a všechny jeho akce a výroky jsou veřejností de facto vnímány jako akce a výroky politika. Hollanovi jeho fanoušci díky dlouhodobě budované značce a autentické politické práci jsou schopni tolerovat věci, které by u jiných politiků nebyly přípustné," řekl.

Hollan si přitom důležitost nových médií uvědomuje. „Facebook je výborný komunikační kanál. Vždy jsem ho měl ale z pracovních důvodů, a to ještě před vstupem do politiky," uvedl náměstek.

Za náměstkem brněnského primátora ale nezaostávají ani další jihomoravští politici. Podobně kontroverzně podle Komínka působí i komunikace hodonínského senátora Zdeňka Škromacha. „Často sdílí velmi svérázné příspěvky, podobně jako u Hollana se často příspěvky podobají zápiskům do deníčku. U jeho vrstevníků by to většinou nefungovalo, Škromach však na Facebooku boduje. Je totiž v prvé řadě o lidech a právě lidského faktoru promítá do svých příspěvků Škromach skutečně hodně a působí u toho věrohodně," zhodnotil odborník.

Jako deník využívá svůj facebookový profil také jihomoravský hejtman Michal Hašek. „Beru ho tak trochu jako hejtmanský on-line deník. Snažím se o aktuální příspěvky a také osobní diskuzi. Facebook je pro mě jednou z důležitých zpětných vazeb," připustil.

Většina politiků se o své profily na sociálních sítích stará sama. Někteří je však svěří do rukou profesionálům. Pomáhají například představitelům hnutí ANO. „Hnutí má už od začátku sociální sítě ve své DNA, takže samozřejmě existují, a všem kandidátům poskytujeme podporu v rozsahu, jaký si řeknou, a to doslova. A strašně nás to baví a naplňuje, že můžeme něco předat a že můžeme pomoct," komentoval Marek Prchl, jež patří mezi odborníky, kteří se o profily politiků na sociálních sítích starají.

Odborná rada je tak vidět například na facebookových stránkách brněnského primátora Petra Vokřála. „Sdělení týkající se politiky střídá s osobními fotkami, kde působí autenticky, což rozhodně není u politiků pravidlem. To mu pomáhá utvářet dojem obyčejného člověka, navíc brněnského patriota, a to samozřejmě velmi dobře rezonuje u cílové skupiny," vysvětlil Komínek. Plusové body by podle něj primátor získal, kdyby s lidmi debatoval v diskuzích pod svými příspěvky. To Komínek ocenil u náměstka primátora Martin Andera.

Jiné sociální sítě, jako je například Twitter, jihomoravští politici zatím příliš nevyužívají. „Twitter většinou využívají významnější politici a strany. Nabízí spíše potenciál oslovit novináře, kteří se na Twitteru často vyskytují, než přímo zasáhnout do kampaně. Na úrovni komunální politiky není používání Twitteru úplně běžné. Vzhledem k jeho omezenému potenciálu nepředpokládám, že by se před blížícími se krajskými volbami měl udát nějaký významný boom v jeho využívání," zhodnotil Komínek.

Facebook politikůČíslo vyjadřuje počet uživatelů Facebooku, kteří sledují stránku politika
Petr Vokřál (primátor) 4138
Petr Hladík (1. náměstek primátora) 589
Matěj Hollan (náměstek primátora) 7693
Richard Mrázek (náměstek primátora) 1439
Martin Ander (náměstek primátora) 1038

Autor: Alžběta Nečasová

Rozhodujete se při volbách i podle chování politiků na Facebooku?

ANO

25 %

NE

75 %

Hlasovalo: 69

Anketa byla ukončena

15.7.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Brněnský fotbalista a známý bavič Švancara (vpravo) společně se svým kamarádem, bývalým ligovým fotbalistou a nyní televizním komentátorem Luďkem Zelenkou (vlevo), odstartovali do jubilejní Jizerské padesátky, ujeli však jen dva kilometry.
1

Švancara na Jizerské padesátce ujel jen dva kilometry. Selhaly mu lyže

Rudy Kovanda a Franta Kocourek (vpravo).
1

Lamželezo i Boris Tyger. Před 70 lety se narodil silák a bavič Franta Kocourek

Smogové jízdné zdarma: lidovci jsou proti, opatření vnímají jako populismus

Brno – Červenou dostane projekt městské hromadné dopravy při smogové situaci od brněnských křesťanských demokratů. „Lidovci nepodpoří populistická opatření na jízdné zdarma. Nezlepší to ovzduší ve městě, takže nemáme potřebu podobnou věc zavést," prohlásil v pondělí lidovecký náměstek primátora a člen rady města Petr Hladík. Téma protismogových opatření v úterý projedná jedenáctičlenná rada města, ve které lidovci mají kromě Hladíka ještě jednoho dalšího radního.

Podnikatel Zadeh zůstane ve vazbě, soud stížnost zamítl

Brno – Podnikatel Shahram Abdullah Zadeh obžalovaný z daňových úniků zůstane ve vazbě, Krajský soud v Brně stížnost proti ní zamítl. Zadehovi právníci se proto obrátí na Ústavní soud. V pondělí o tom informovala Zadehova obhájkyně Alena Kojzarová. Zadeh je od začátku prosince ve vazbě kvůli údajnému ovlivňování svědka.

AKTUALIZOVÁNO

Změny v Uměleckoprůmyslovém muzeu. Stálá expozice se zavře skoro na dva roky

Brno – Užité umění brzy v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Brně vystřídá design. Kvůli radikální přeměně interiérů i koncepce sbírek se budova pro návštěvníky letos v létě částečně uzavře. Po otevření se bude jmenovat Muzeum designu.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies