VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fléda zavírat nebude. Z vyhlášky dostala výjimku

Brno – Protihluková vyhláška se Flédy netýká. Rozhodli o tom ve středu brněnští radní. Omezení hudební produkce po desáté hodině večer by pro vyhlášený hudební klub mohlo být totiž podle jeho provozovatele likvidační. „Vyhlášku rada přijala s tím, že z ní vyňala Štefánikovu ulici 18 až 28, tedy oblast, kde Fléda sídlí," potvrdil mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

6.6.2012 36
SDÍLEJ:

Hudební klub Fléda v Brně.Foto: DENÍK/Attila Racek

Ještě před jednáním rady přinesli příznivci Flédy na radnici petici za záchranu klubu s téměř osmnácti a půl tisíci podpisů. Ta ale podle brněnského primátora Romana Onderky nebyla důvodem, proč rada Flédu z petice vyňala. „Bylo to na základě slibu, který jsem dal provozovatelům Flédy. Podal jsem proto návrh na vyjmutí ulice, kde se Fléda nachází, z vyhlášky města Brna. Tento návrh podpořila i komise bezpečnosti, která tuto vyhlášku projednávala," upozornil Onderka. Konečné schválení bude podle něj na zasedání zastupitelstva.

Provozovatel klubu Lukáš Stara bere rozhodnutí rady jako dočasné zažehnání problému. Klub ale podle něj potřebuje odhlučnění, na které chybí peníze. Lidé z okolí si přitom na hluk vycházející z klubu stěžují a překročení hlukových limitů naměřila i Krajská hygienická stanice.

„Jsme rádi, že se na nás politici postavili. Je ale možné, že na podzim přijde hygiena znovu a pokuty by pro nás mohly být opět likvidační. Do úprav kvůli odhlučnění už jsme investovali dva a půl milionu. Další tři miliony nám ale chybí," sdělil Stara.

Řešením by podle něj mohla být bezúročná půjčka od města, nebo peněžní příspěvek. „Se Starou jsem o tom již jednal. Je si dobře vědom toho, že klub je soukromý stejně tak jako jiné kluby v Brně a město ani v minulosti takovou podporu žádnému z nich neposkytlo," upozornil Onderka. Stara ale doufá, že Fléda se stane v tomto ohledu průkopníkem. „Jako klub jsme bezkonkurenční. Pořádáme totiž zásadní koncerty," myslí si Stara. O sbírce na odhlučnění mezi petičníky a dalšími příznivci klubu nepřemýšlí. „Nejvíc nám lidé pomůžou tím, že budou chodit na naše koncerty," dodal.

Autor: Anna Fajkusová

6.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 36
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení