VYBERTE SI REGION

Garáže u Janáčkova divadla: jediný zájemce

Brno /ANKETA, INFOGRAFIKA/ - Magistrát vyhodnotí, jestli uchazeč o podzemní parkovací dům v centru města splňuje podmínky. Kdy stavba vznikne, zatím není jasné.

31.10.2009
SDÍLEJ:

Janáčkovo divadlo v Brně - ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Jen jedna firma má zájem o plánované podzemní garáže u Janáčkova divadla. Více uchazečů se do výběrového řízení, které v pátek brněnský magistrát uzavřel, nepřihlásilo.

Zatím není jasné, kdy stavba parkovacího domu začne, a jestli se město bude nějak podílet na placení jeho provozu.

Město zatím nechce prozradit, kdo se do soutěže přihlásil. Nejdříve posoudí, jestli splňuje podmínky. „V nejbližší době zasedne komise, která nabídku vyhodnotí a podle toho se rozhodneme, co bude dál,“ uvedla Dita Havlíčková z tiskového střediska brněnského magistrátu.

Dlouhá jednání

I pokud bude nabídka v pořádku, nemusí to znamenat, že stavba parkovacího domu začne v nejbližší době. „Měli jsme dva zájemce, přihlásil se z nich nakonec jen jeden. I podle něj je projekt podzemních garáží hodně složitý, takže očekávám ještě dlouhá jednání, než se dohodneme na spolupráci,“ podotkl náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Zásadní problém projektu je v jeho ceně. Stavba se čtyřmi sty parkovacími místy má stát čtyři sta milionů korun.

„Taková investice se málokomu vyplatí. A to samozřejmě většinu zájemců odrazuje,“ řekl Pospíšil. Proto připouští, že se město se soukromým investorem, který by stavbu sám zaplatit a spravoval, nemusí dohodnout.

#nahled|http://g.denik.cz/50/55/infografika_parkovaci_domy_denik-630.jpg|http://g.denik.cz/50/55/infografika_parkovaci_domy.jpg|Parkovací domy v centru Brna.#

Brno má proto v záloze náhradní řešení. Může si najít takzvaného PPP partnera. „Ten zaplatí stavbu a bude se starat o její provoz. Město mu pak každý rok doplatí ztráty,“ vysvětlil náhradní způsob Pospíšil. Město by se však takovému řešení raději vyhnulo. „Je časově náročnější a složitější. Navíc s tím nemáme moc zkušeností. Je to však pořád lepší, než aby město krvácelo a platilo to celé samo,“ dodal Pospíšil.

Problémy i jinde

Na penězích vázne i stavba parkovacího domu u haly Rondo. Optimističtější je naopak situace garáží v Panenské ulici. I když stavbu zdržují archeologické výzkumy a některé administrativní problémy s hotelem International, podle společnost Brno Parking má stát už příští rok.

„Když všechno půjde dobře, začneme stavět už v prosinci. A ještě příští rok plánujeme spustit zkušební provoz,“ slíbil předseda představenstva společnosti Brno Parking Oldřich Vlašic.

V centru Brna zatím funguje pět parkovacích domů. Největší je v nákupním centru Vaňkovka. „Máme tisíc míst a každý den se na nich vystřídá asi čtyři až pět tisíc aut. Plánujeme proto rozšířit parkoviště ještě o dalších pět set míst,“ uvedl ředitel Vaňkovky Martin Kondrát.

Řidiči využívají i parkovací dům Rozmarýn v Kounicově ulici. „Denně tu zaparkuje asi pět set aut. Jsme v centru a řidiči u nás snadno najdou místo,“ uvedl Karel Klat ze společnosti Imos, které Rozmarýn patří.

Anketa: Parkujete v brněnských garážových domech?

Karel Hrdlička,
28 let, obchodní zástupce


Když jedu do Brna autem, parkovací domy nevyužívám. Do města jezdím vzácně, a když už musím zaparkovat, tak hledám neplacené parkoviště.
Mám vyhlédnutá určitá místa, kde vždy najisto zaparkuji.



Jaromír Svoboda,
42 let, dělník


Když na to přijde, občas zaparkuji v parkovacím domě, nejčastěji ve Vaňkovce. Se službami jsem spokojený, ale takových míst by mělo být v Brně více.
Zaparkovat ve městě bývá někdy velký problém.



Lukáš Gracias,
21 let, tiskař


Parkovací domy využívám jen občas, když jedu do města. Nejčastěji parkuji v Rozmarýnu na Moravském náměstí. Zdají se mi předražené.
Ale když není jiná možnost, tak je použiju. Je to lepší než pokuta.



Jan Vrabel,
53 let, architekt


Jen když nemám jinou možnost, kde zaparkovat. Ale raději se snažím nejezdit do města za velkého provozu. Parkuji v Rozmarýnu na Moravském náměstí.
Bývaly tam špatně udělané rampy, ale teď už je spravili



Pavel Ondráček,
37 let, manažer


Kdybych v nich musel parkovat celý den, tak to vyjde hodně draze. Raději proto jezdím tak dlouho, než najdu neplacené místo.
Když jsem ale ve městě jenom na krátko a musím něco rychle vyřídit, tak parkovací dům využiji.

Autor: Markéta Forró

31.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies