VYBERTE SI REGION

H-Park otevřel s tříletým zpožděním. A bez mrakodrapů

Brno - Kvůli ekonomické krizi se Brňanům otevřely obchody v H-Parku s tříletým zpožděním. A navíc bez plánovaných výškových budov. Investor jejich stavbu zatím odložil.

25.5.2013 13
SDÍLEJ:

Obchodní centrum H-Park u Heršpické ulice v Brně.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Tříleté zdržení oproti původnímu plánu. A výsledek mnohem skromnější než původně slibovaná mrakodrapová dvojčata. Tak lze popsat obchodní centrum H-Park, které otvírá u Heršpické ulice v Brně.

Třípatrové budovy stojí na ploše čtyř tisíc metrů čtverečních. „V květnu otevírají své obchody tři společnosti. Následně se park rozšíří o prodejce dveří a zárubní, podlahových krytin a chovatelských potřeb. Předpronajato máme asi devadesát procent celkové plochy," uvedl Martin Kubín ze společnosti Cushman & Wakefield, která zajišťuje pronájem prostor v centru.

Dodal, že jeden obchod zůstane prázdný do podzimu. „Je rezervovaný, ale otevře až v říjnu," doplnil Kubín. Centrum má doplnit nabídku okolních prodejen s potřebami pro kutily, dům či zahradu.

Podobné zaměření plánují developeři také druhé etapě parku. Ta bude mít menší rozlohu než první, jen 2800 metrů čtverečních. A nabídne pět obchodů. „Zatím jsme připravili pozemek pro druhou fázi stavby. Chceme ji stihnout ještě letos," nastínil Kubín.

Manhattan v Brně
Dokončené stavby

AZ Tower (111 metrů, dokončená v březnu)

Spielberk Tower B (85 metrů, dokončená loni v březnu)

Plánované stavby

Palác Heršpická (117 metrů, investor ještě ani nepožádal o povolení)

H-Park (90 metrů, investor má územní rozhodnutí, zatím stavět nechce)

Podle realitního experta Dana Mádra mají nové obchody šanci na úspěch. „V tomto místě je totiž velká kupní síla," poznamenal.

H-Park se naopak na dlouhou dobu musí pravděpodobně obejít bez své plánované dominanty. Dvě devadesátimetrové kancelářské budovy developerská společnost RLRE Carina Property stavět nechce. „Máme pro ně platné územní rozhodnutí. Plánujeme je ale až do některé z dalších fází. Kdy to bude, nevíme," informoval manažer společnosti Hynek Stupák.

Podle Mádra je otázka, zda o kanceláře u Heršpické bude mít někdo zájem. „Byl bych opatrný. Po dokončení nedalekého AZ Toweru zájem o další kanceláře v této oblasti poněkud opadá," upozornil na nedávno otevřenou stojedenáctimetrovou budovu, která je nejvyšší v republice.

To, že se mohou mrakodrapy stavět východně od Heršpické ulice, tedy v plánovaném Jižním centru, přitom potvrdila studie, kterou si město nechalo loni vypracovat. „Studie došla k tomu, že další stavba výškových domů je tam reálná. Při splnění dvou základních podmínek. Zajištění dopravy a kanalizace," uvedl náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Většině lidí mrakodrapy u silnice na Vídeň nevadí. „Nenarušují historickou zástavbu, protože tam není. Přidává to městu na zajímavosti. Třeba AZ Tower při pohledu na panoráma člověka hned zaujme," řekl například Ladislav Hudec.

Autor: Petr Jeřábek, Jan Spěšný

25.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies