VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letecký hangár. Jen místo splněných snů

BRNO - Stačí se na chvíli zaposlouchat do rozhovoru leteckých mechaniků v hangáru společnosti Aeroservis, který je na letišti v Brně­Tuřanech, a řada lidí by možná alespoň na chvíli chtěla být na místě šikovných chlapíků v modrých kombinézách.

4.12.2007
SDÍLEJ:

Letecký hangár - Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

„Hangár je můj druhý domov,“ poznamenává dvaašedesátiletý důchodce Michal Zpěvák, který opravoval letadla po celém světě. V Tuřanech vypomáhá ještě s několika staršími kolegy. Parta stálých zaměstnanců by totiž čtyři letadla typu L ­ 410, která vlastní soukromé firmy, nestačila včas opravit. Leteckých mechaniků je zkrátka nedostatek.

„Práce kolem letadel je velmi náročná na čas a různá doškolování, aby mechanik zachytil všechny technické trendy,“ pokračuje Zpěvák. V hangáru pracoval i jeho syn, ale nakonec dal přednost vysokoškolskému studiu a pohodlnějšímu zaměstnání. „Ani se mu nedivím,“ chápe ho otec.

„Všechny důležité součástky mají výrobní číslo s atestem. Sledujeme u nich odpracované hodiny,“ vysvětlil manažer plánování údržby Jiří Hromek. V Tuřanech dělají kontroly stupně R 2. Jde o prohlídku letadla, která se zařazuje po necelých deseti tisících nalétaných hodinách. Specialisté provádějí defektoskopii, což je lidově řečeno kontrola, zdali se v důležitých částech letounu nevyskytují trhliny. „U R 2 se kontrolují závěsy křídel, stabilizátoru, kýlu a dále důležitých silových uzlů,“ poznamenal manažer Hromek.

Přístroje mají barevné štítky, označující jejich budoucnost. Zelené jsou připravené na provoz, žluté jdou na opravu a červené mají konečnou. „Naše práce je hodně pečlivá a nesmíme nic přehlédnout. Proto třeba ve Francii mají letečtí mechanici vyšší plat než piloti,“ vysvětlil třicetiletý mechanik Tomáš Večeřa. Rozdělují se na obory drakař motorář a avionik. Milují letadla. To je jejich opravdový svět.

4.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1

Na dálnici u Tvarožné se srazila dvě auta. Nehoda omezila i dopravu ve Slatině

Ilustrační foto

Červená světla u železnice? Ženě s třemi dětmi v přecházení nevadila

AKTUALIZOVÁNO

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Brno – V kritickém stavu převezli záchranáři do nemocnice mladého muže, kterého ve čtvrtek večer v Brně přejela tramvaj. Muž při nehodě utrpěl vážná zranění, přišel o obě nohy.

Na jihu Moravy chytili Syřana s osmiletým synem. Chtějí je vrátit do Maďarska

Jižní Morava – Už třiadvacet migrantů zachytila letos cizinecká policie na jižní Moravě. Poslední dva chytili v Břeclavi na nádraží při kontrole mezinárodního vlaku z Rakouska do Německa v noci na pátek. Jednalo se o čtyřicetiletého muže ze Sýrie a jeho osmiletého syna. „Oba žádali o azyl v Maďarsku, kam budou vráceni," uvedla policejní mluvčí Štěpánka Komárová.

AKTUALIZOVÁNO

Hasiči vyjížděli k popadaným stromům. V centru Brna zasahovali na střeše

Brněnsko – Na šesti místech na Brněnsku museli od pátečního rána zakročit hasiči. Kvůli silnému větru totiž padaly stromy. „Stromy spadlé přes silnice jsme odstranili pomocí motorových pil. Zatím nevíme o žádných způsobených škodách," poznamenal krajský mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.

Sto dnů krajské vlády: hejtman Šimek není vidět. Hašek je zvědavý na hyperloop

Brno – Doba hájení nového vedení kraje skončila, radní a hejtman ve svých funkcích ve čtvrtek oslavili sto dnů. A za tu dobu dali vznik novému termínu: neviditelný Šimek. Brněnský deník Rovnost oslovil tři politology z Masarykovy univerzity, aby nové vedení zhodnotili. Zatímco bývalý hejtman Michal Hašek informoval voliče o takřka každém svém kroku, Bohumil Šimek jakoby zmizel.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies