VYBERTE SI REGION

Hejtmani se shodli: Chceme R52 do čtyř let

Brno - Dostavba dálnice mezi Brnem a Vídní je jednou ze zásadních priorit Jihomoravského kraje a spolkové země Dolní Rakousko. Ve čtvrtek to potvrdili hejtmani obou regionů svým podpisem pod text takzvaného Pracovního programu spolupráce Jihomoravského kraje, Jihočeského kraje a Vysočiny se spolkovou zemí Dolní Rakousko.

22.10.2009
SDÍLEJ:

Vizualizace plánované dálnice D52. Ilustrační foto.Foto: Projektový tým R52

„Příští rok definitivně určíme, kdy dostavíme svojí část dálnice. Troufám si věřit, že to bude do roku 2013 či 2014,“ slíbil hejtman Dolních Rakous Erwin Pröll.

Podle něj se práce na rakouském úseku vyvíjí dobře a velkou vstřícnost vidí také na české straně. „Nezapírám, že vím, že má Česko problémy se zaplacením své části, ale věřím, že vláda v Praze bude podobně vstřícná, jako ministr zahraničí Jan Kohout a financování stavby vyřeší,“ uvedl Pröll.

Zároveň připomněl, že česká strana zatím zajišťuje poměrně komfortní spojení od hranic s Rakouskem stávající silnicí I/52. „Silnice se většinou obchvaty vyhýbá městům a spolu s dálnicí D1 tvoří dobrou cestu až do Prahy,“ chválil dolnorakouský hejtman.

Jeho jihomoravský kolega Michal Hašek zdůraznil, že termín dokončení zbývajícího pětadvacetiki­lometrového úseku R52 v roce 2013 je i jeho cílem.

„Vláda by měla udělat vše proto, aby získala peníze z evropských fondů, nebo projektu Partnerství veřejného a soukromého sektoru. To je celkem jedno, ale v roce 2013 si chci se svým dolnorakouským protějškem potřást rukou mezi Mikulovem a Drasenhofenem v místě, kde se obě dokončené silnice setkají,“ řekl Hašek.

Podle něj už právě jen otázka zaplacení dostavby R52 projekt brzdí. „Ministerstvo životního prostředí se naštěstí po změně jeho vedení chová mnohem vstřícněji. Administrativní problémy se nám díky tomu podařilo vyřešit,“ pochlubil se Hašek.

Autor: Petr Jeřábek

22.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies