VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlavní problém Brna? Doprava

Brno /DISKUTUJTE/ – Sedmadvacet procent lidí v Brně je nespokojených s místní dopravní situací. Vyplývá to z průzkumu, který loni nechalo město zpracovat. Doprava předběhla ostatní problematické oblasti v Brně o sedmnáct procent a stala se tak nejzásadnějším problémem města.

31.3.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Jaký je podle váš největší problém Brna? Napište svůj názor do diskuze pod článkem

Druhé místo po dopravě získalo s deseti procenty parkování a třetí místo s necelými sedmi procenty obyvatelé romské národnosti. „Lidé jsou přece jen unaveni velkým počtem objížděk, které souvisí s velkými dopravními stavbami a rekonstrukcemi. Bohužel zanedbání dopravní infrastruktury z minulých let je příliš velké, abychom to dokázali vyřešit tak rychle, jak bychom chtěli,“ povzdychl si správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula.

Výsledky průzkumu také ukázaly, že podle lidí Brnu chybí osobnost. Vedení města se proto rozhodlo městu dát tvář. „Brno musí definovat svou identitu. Je to obraz města, jak ho vnímají obyvatelé, studenti, podnikatelé nebo turisté, zkrátka všichni lidé, kteří jsou s ním nějak spojeni,“ uvedl brněnský primátor Roman Onderka.

Výsledky průzkumu teď chce vedení Brna využít ke zlepšení obrazu města. „Brno v očích lidí definují i zmíněné problémy. Průzkum pro nás není konečná stanice, ale naopak spíš odrazový můstek pro další práci,“ zdůraznil Onderka.

V návaznosti na průzkum už pracovní skupina města vytvořila slovní spojení „žít Brno“, které má identitu města dotvářet. „Znamená to nechat se unést jeho atmosférou, nechat se vtáhnout do ulic a prožít to jedinečné, co město nabízí,“ vysvětlil primátor.

Snahu dát městu tvář pokládá za logickou i ředitel komunikační agentury Aetna Roman Šťastný. „V současné době je jasný trend profilovat se, ať už se jedná o státy, města nebo organizace. Jen nechápu, proč kvůli tomu město dělá průzkum, když je úplě jasné, že město nějakou jasnou identitu potřebuje a má ji začít vytvářet zcela automaticky,“ myslí si Šťastný.

Názory lidí na výsledky průzkumu se různí. „I já dávám na první místo dopravu. Vadí mi ranní dopravní zácpy i přetíženost některých linek městské hromadné dopravy,“ postěžoval si například student Zbyněk Štajer.

Souhlasí i s tím, že město pro něj nemá tvář. „Když se řekne Brno, vybaví se mi snad jen kamarádi, kteří tu bydlí. Na druhém místě pak asi bude jihomoravská metropole, nic víc mě k tomu nenapadne,“ řekl Štajer.

S dopravou je naopak spokojený Lukáš Karas. „Městská hromadná doprava podle mě funguje skvěle. Parkování neřeším, protože nemám auto. Co mi vadí mnohem víc, jsou chátrající budovy v centru města nebo nedostatek veřejných záchodů,“ vypočetl nedostatky Brna Karas.

Město přitom podle něj dokáže lidi uchvátit atmosférou. „Je to město kultury, město studentů, město charismatických zákoutí. Řekl bych, že je teď tím, čím byla Paříž v šedesátých letech dvacátého století,“ myslí si Karas.

Autor: Markéta Forró

31.3.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace dočasného pavilonu pro oživení veřejného prostoru s využitím šesti dopravních kontejnerů. V soutěži uspěl návrh Barbory Juríčkové a Olivera Kažimíra z VUT.
1

Brněnští studenti v architektonické soutěži navrhli pavilon za jeden den

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

V Líšni našli padesátikilovou bombu. Pozůstatek z války pyrotechnik odpálil

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

Brno /VIZUALIZACE/ - Nevyužité a téměř prázdné a přitom pro lidi z velkých sídlišť na dosah. Takový je stav dříve rušných teplárenských provozů po modernizaci. Městská společnost Teplárny Brno je nabízí k pronájmu. Podle typu zájemců se už ukazuje, jakou by mohly mít budoucnost. Zájmové spolky chtějí přeměnit pusté budovy na společenská centra. Na okolních parcelách chtějí městské části parky.

Přes pět tisíc obyvatel bez teplé vody. V Bystrci vymění potrubní rozvody

Brno – Bez teplé vody bude od úterý do pátku mezi osmou hodinou ráno a šestou hodin večer přes pět tisíc obyvatel brněnské Bystrce. Brněnské teplárny odstaví výtopnu v Teyschlově ulici. Bez teplé vody tak bude celé sídliště Kamechy. 

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2017/2018!

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení