VYBERTE SI REGION

Hlavní problém Brna? Doprava

Brno /DISKUTUJTE/ – Sedmadvacet procent lidí v Brně je nespokojených s místní dopravní situací. Vyplývá to z průzkumu, který loni nechalo město zpracovat. Doprava předběhla ostatní problematické oblasti v Brně o sedmnáct procent a stala se tak nejzásadnějším problémem města.

31.3.2010 22
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Jaký je podle váš největší problém Brna? Napište svůj názor do diskuze pod článkem

Druhé místo po dopravě získalo s deseti procenty parkování a třetí místo s necelými sedmi procenty obyvatelé romské národnosti. „Lidé jsou přece jen unaveni velkým počtem objížděk, které souvisí s velkými dopravními stavbami a rekonstrukcemi. Bohužel zanedbání dopravní infrastruktury z minulých let je příliš velké, abychom to dokázali vyřešit tak rychle, jak bychom chtěli,“ povzdychl si správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula.

Výsledky průzkumu také ukázaly, že podle lidí Brnu chybí osobnost. Vedení města se proto rozhodlo městu dát tvář. „Brno musí definovat svou identitu. Je to obraz města, jak ho vnímají obyvatelé, studenti, podnikatelé nebo turisté, zkrátka všichni lidé, kteří jsou s ním nějak spojeni,“ uvedl brněnský primátor Roman Onderka.

Výsledky průzkumu teď chce vedení Brna využít ke zlepšení obrazu města. „Brno v očích lidí definují i zmíněné problémy. Průzkum pro nás není konečná stanice, ale naopak spíš odrazový můstek pro další práci,“ zdůraznil Onderka.

V návaznosti na průzkum už pracovní skupina města vytvořila slovní spojení „žít Brno“, které má identitu města dotvářet. „Znamená to nechat se unést jeho atmosférou, nechat se vtáhnout do ulic a prožít to jedinečné, co město nabízí,“ vysvětlil primátor.

Snahu dát městu tvář pokládá za logickou i ředitel komunikační agentury Aetna Roman Šťastný. „V současné době je jasný trend profilovat se, ať už se jedná o státy, města nebo organizace. Jen nechápu, proč kvůli tomu město dělá průzkum, když je úplě jasné, že město nějakou jasnou identitu potřebuje a má ji začít vytvářet zcela automaticky,“ myslí si Šťastný.

Názory lidí na výsledky průzkumu se různí. „I já dávám na první místo dopravu. Vadí mi ranní dopravní zácpy i přetíženost některých linek městské hromadné dopravy,“ postěžoval si například student Zbyněk Štajer.

Souhlasí i s tím, že město pro něj nemá tvář. „Když se řekne Brno, vybaví se mi snad jen kamarádi, kteří tu bydlí. Na druhém místě pak asi bude jihomoravská metropole, nic víc mě k tomu nenapadne,“ řekl Štajer.

S dopravou je naopak spokojený Lukáš Karas. „Městská hromadná doprava podle mě funguje skvěle. Parkování neřeším, protože nemám auto. Co mi vadí mnohem víc, jsou chátrající budovy v centru města nebo nedostatek veřejných záchodů,“ vypočetl nedostatky Brna Karas.

Město přitom podle něj dokáže lidi uchvátit atmosférou. „Je to město kultury, město studentů, město charismatických zákoutí. Řekl bych, že je teď tím, čím byla Paříž v šedesátých letech dvacátého století,“ myslí si Karas.

Autor: Markéta Forró

31.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies