VYBERTE SI REGION

Horova ulice se dočká oprav. Za rok

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Havárie kanalizace, která loni způsobila dopravní chaos v brněnské Horově a Minské ulici, se může opakovat. Město proto chce obě ulice kompletně spravit. V příštím roce.

6.4.2010 18
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Petr Šilar

Chaos, zácpy a výluky v městské hromadné dopravě. Tak vypadal konec loňského roku v Minské a Horově ulici v brněnských Žabovřeskách. Obě ulice byly totiž na tři týdny zablokované kvůli havárii kanalizace. A k objížďkám způsobeným stavbou velkého městského okruhu se přidala další. Brněnští radní proto včera schválili investiční záměr na rekonstrukci Horovy ulice. A oprav se v návaznosti na ni dočká i Minská. Obě si však musejí počkat přinejmenším rok.

V celé oblasti je přitom kanalizace v havarijním stavu. „Je stará osmdesát let. Opravovat měli už před dvaceti lety. Teď je pozdě, ale i to je lepší než nikdy. Při loňské havárii tady byla situace neuvěřitelně složitá, doufám, že to spraví co nejrychleji,“ řekl František Dostál, který v Horově ulici bydlí.

Stáří a kritický stav kanalizace potvrdil i ředitel Brněnských vodáren a kanalizací Miroslav Nováček. „Stále sledujeme statiku kanálu, jenže vzhledem k jeho stáří je to velký problém. Je totiž na hranici životnosti a odhadnout, zda se zase něco propadne, se nedá,“ povzdychl si Nováček.

Město přitom rekonstrukci chystá už dlouho. Jenže kvůli stavbě velkého městského okruhu ji odložilo. „Stavba znamená množství objížděk. Nechtěli jsme k nim přidávat další, takže jsme rekonstrukci posunuli, až dokončíme Dobrovského tunely,“ vysvětlil náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Dva roky příprav

Tunely mají být hotové v roce 2011. Zatím tedy město pracuje na přípravě projektu opravy ulic. „Musíme dodržet návaznost na inženýrské sítě a kanalizaci. Několik měsíců nám teď zabere příprava investičního záměru. Připomínky přednesou Brněnské komunikace, vodárny, a pokud tam jsou teplovody, tak i teplárny a správci všech sítí,“ uvedl Macek.

Při práci musí město dbát i na návaznost na ostatní ulice. „Důkladnou rekonstrukci samozřejmě potřebuje i Minská. Její zapojení do harmonogramu oprav patří také do přípravy investičního záměru,“ dodal Macek.

Rekonstrukce významných brněnských dopravních tepen přinese pravděpodobně menší chaos než loni. Tehdy totiž havárie zasáhla nečekaně a doprava na ni nebyla připravená. Tramvajové linky 3 a 11 musely najednou hledat jiné trasy a dopravní podnik zapojoval náhradní autobusy. Navíc kvůli stavbě velkého městského okruhu část silnic v okolí vůbec nefunguje.

Brněnský dopravní podnik doufá, že při plánované rekonstrukci už bude situace jiná. „Samozřejmě bude vše záviset na tom, kolik silnic už bude průjezdných. Čím víc jich bude, tím víc nám to usnadní organizaci výlukových tras. Loni byla situace katastrofální, snad už se nebude opakovat,“ podotkla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

V příštím roce se tak Brno musí připravit hned na dvě zbrusu nové velké stavby. Kromě Horovy se totiž připravuje ještě oprava ulice Milady Horákové v Černých Polích. A bude stále pokračovat i kompletní rekonstrukce historického jádra města, při které se změní podoba Joštovy ulice. Tu však výluky zasáhnou už letos.

MARKÉTA FORRÓ A LAĎKA JUŘÍČKOVÁ

Místo události:
6.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies