Parkovací dům v Panenské ulici získal územní povolení, zanedlouho můžeme začít stavět, radovali se začátkem srpna brněnští radní. Kvůli průtahům způsobeným hotelem Internacional se však stavba odkládá. Dělníci začnou na místě pracovat nejdříve na jaře. „Parkovací místa v Panenské přitom město slibuje už mnoho let a stále se nic neděje. S parkováním ve městě je to čím dál horší,“ zlobí se kvůli dalšímu odkladu například řidič Karel Vaněk.

Stavební úřad městské části Brno–střed vydal územní rozhodnutí pro nový parkovací dům 9. srpna, protože při předcházejícím projednávání proti projektu nikdo nic nenamítal. „O šestnáct dní později se však odvolal hotel Internacional, který s budoucím parkovacím domem sousedí,“ uvedl mluvčí Brna–střed Roman Burián.

Hotel požaduje, aby úřad vydané rozhodnutí zrušil. „Zdůvodňují to tím, že jako sousedé jsou ze zákona účastníky územního řízení, na což prý úřad zapomněl. To je ale nesmysl, ve všech dokumentech jsou zmiňováni a věděli i o veřejném projednání projektu. Jsou to z jejich strany zkrátka jen obstrukce,“ kritizuje jednání hotelu náměstek brněnského primátora Ladislav Macek. Už dříve podle něj hotelu vadilo, že kvůli novým parkovacím místům budou mít menší tržby ze svého parkoviště, a stavba se jim proto nelíbila.

Vedení hotelu Internacional se své námitky k projektu odmítlo komentovat. Generální ředitel hotelu Radim Bartoněk redakci Brněnského deníku Rovnost pouze prostřednictvím své asistentky vzkázal, že o problému bude mluvit až po skončení jednání o dalším osudu domu v Panenské.

Podle firmy Brno Parking, která je investorem garáží a ve které má město třetinový podíl, zdrží průtahy stavbu za dvě stě milionů korun o několik měsíců. „Odvoláním se totiž musí zabývat brněnský magistrát. Platné územní povolení tedy zřejmě získáme až na konci letošního roku,“ nastínil předseda představenstva firmy Brno Parking Roman Minarovič. Jestliže pak projekt získá i stavební povolení, stavět se začne příští rok na jaře a práce budou trvat osm měsíců.

Podle plánů a propočtů investora bude parkování v novém domě stát čtyřicet korun za hodinu. „Některá místa samozřejmě nabídneme firmám i obyvatelům středu města k dlouhodobému pronájmu, místa získá i brněnský magistrát,“ doplnil šéf firmy.

Do té doby budou řidičům ve středu města zřejmě k dispozici i nadále jen dva klasické parkovací domy. Rozmarýn na křižovatce ulic Kounicova a Koliště a parkovací dům u brněnského výstaviště. Všechna ostatní zbylé parkovací domy jsou totiž součástí obchodních center.

V Rozmarýnu zaplatí řidiči za hodinu parkování třicet korun. Parkovat se tam dá čtyřiadvacet hodin denně a obvykle se vždy najdou volná místa. Prostornější, ale dál od centra je druhý z brněnských parkovacích domů u pavilonu E brněnského výstaviště. Pokud na výstavišti není akce, zaplatí tam řidič deset korun za hodinu, pokud je veletrh, dvacet korun. V noci o polovinu méně.

ZUZANA TAUŠOVÁ, GABRIELA PERINGEROVÁ

Nový šéf Brno Parkingu Roman Minarovič říká: Parkovací domy musí městu sloužit

Brno /ROZHOVOR/ – Stavět parkovací domy a pomáhat městu s řešením ožehavého problému parkování v centru. Takové myšlenky stály v roce 2006 u zrodu společnosti Brno Parking, jejímž třetinovým akcionářem je město. Dosud však žádný z plánovaných domů nestojí. Od letošního léta stojí v čele firmy nový šéf Roman Minarovič, který dokončení prvního parkovacího domu v Panenské ulici považuje za svoji prioritu. „Garáže a parkoviště nemá cenu stavět bez rozmyslu jen kvůli tomu, abychom něco stavěli. Musíme tím zároveň ulevit městu,“ zdůrazňuje Minarovič.

Vašeho předchůdce Oldřicha Vlašice odvolali akcionáři firmy na návrh města. Brnu se totiž nelíbilo, že Vlašic s městem nespolupracuje, a za firmou nejsou vidět žádné výsledky. V čem byl podle vás největší problém?
Nemyslím si, že bych měl hodnotit, co se dělo dříve. Důležité je pro mě to, aby se nám podařilo dokončit projekt parkovacího domu v Panenské ulici. A aby spolupráce s městem za mého vedení fungovala.

Jak důležitá je pro vás tato spolupráce?
Myslím, že je to nezbytná. Nemá totiž smysl stavět parkovací domy jen tak. Musí totiž sloužit městu a to si také musí říct, kde všude mají auta uvolnit místo životu v ulicích.

Brno si chce nechat zpracovat takzvaný generel parkování. Ten má navrhnout, jak se dá situaci s parkováním v centru města dlouhodobě řešit. Bude se vaše firma o zakázku ucházet, když právě kvůli problematickému parkování před pěti lety vznikla?
Rádi budeme na generelu spolupracovat, o zakázku se však zřejmě ucházet nebudeme. Na zpracování rozsáhlé analýzy a navržení komplexního totiž nemáme kapacitu, jsme především developerská firma.

ZUZANA TAUŠOVÁ