VYBERTE SI REGION

HPark postaví. Ale zatím bez mrakodrapů

Brno - Investor obchodního centra v Heršpické ulici získal stavební povolení. Do začátku příštího roku plánuje postavit první budovu.

26.3.2011
SDÍLEJ:

Developerská firma Raiffeissen Leasing Real Estate získala stavební povolení pro plánovaný H­Park v Heršpické ulici.Foto: Vizualizace: RLRE Carina Property

Nákladní auta, bagry a další těžká technika v těchto dnech pracují v Heršpické ulici v Brně. Stroje připravují plochu pro stavbu brněnského H­Parku, který má vyrůst nedaleko M Paláce.

Podle původních plánů se mělo stavět už před dvěma roky. Investor Raiffeissen Leasing Real Estate ale musel počkat na stavební povolení. To prostřednictvím dceřiné společnosti RLRE Carina Property získal teprve nedávno. „Výstavbu zbrzdila také ekonomická krize. Obchodníci šetřili a s investicemi vyčkávali,“ uvedl Jaroslav Kaizr ze společnosti Cushman & Wakefield, která shání pro investora nájemníky.

Bez věžáků

H­Park vznikne v Heršpické ulici po pravé straně směrem k centru města v těsné blízkosti čerpací stanice OMV. Na území větším než osm tisíc metrů čtverečních měly podle původních plánů stát také dva osmnáctipatrové mrakodrapy s kancelářemi. Ty se zatím stavět nebudou. Developerská firma totiž požádala pouze o stavební povolení na dvě nižší budovy. „Společnost má platné územní rozhodnutí na obě výškové budovy. O stavební povolení zatím nepožádala. Je to zákonný postup,“ upozornil mluvčí radnice Brno­střed Roman Burián.

Podle Kaizra chce investor nejprve zjistit, zda bude o místa v nižších třípatrových domech zájem. „Teprve potom se rozhodne, zda výškové budovy postaví, nebo plány změní,“ řekl Kaizr. Tento postup považuje za rozumný i brněnský ekonom Ondřej Moravanský. „Myslím, že teď není o kancelářské prostory velký zájem. V budoucnu se to samozřejmě může změnit,“ upozornil.

První nízký dům může být podle manažera společnosti Raiffeissen Leasing Real Estate Hynka Stupáka hotový už na začátku příštího roku. „Stavbu plánujeme zahájit v druhé polovině letošního roku. V první fázi se zaměříme na dvě nižší budovy, ve kterých budou obchody, sklady a takzvané showroomy, neboli přehlídkové místnosti. Práci tam najde asi sto lidí,“ popsal Stupák s tím, že první fáze výstavby vyjde asi na dvě stě milionů korun. Park má být určený především podnikatelům a velkoobchodníkům. „Jedná se o takzvaný B2B model. To znamená, že firmy budou nabízet své výrobky jiným obchodníkům nebo živnostníkům. Běžní lidé v parku vlastně nenakoupí,“ upozornil Kaizr.

Podle něj se v současnosti jedná s nájemníky. Pomalu vzniká seznam obchodníků, kteří budou v parku sídlit. „Už nyní mohu říct, že tam bude obchod se stavebními potřebami a materiály, autosalon a prodejna s automobilovými díly, obchod s kuchyněmi nebo s domácím osvětlením,“ vyjmenoval Kaizr. O nájem mají podle něj zájem firmy, které nechtějí zaniknout ve velkých průmyslových zónách a působí raději v centru města. „Volná místa ještě jsou, ale není jich mnoho,“ tvrdil Kaizr.

Atraktivní místo

Jih města je vhodnou lokalitou pro developery i podle Moravanského. „Aktuálně je hlavním místem brněnského rozvoje, takže z dlouhodobějšího pohledu výstavba obchodních prostor zde určitě má smysl,“ myslí si ekonom. O atraktivnosti zóny svědčí i zájem ostatních investorů. Například firma CTP Invest tam postavila Spielberk Office Centre. V lokalitě má vyrůst i nejvyšší mrakodrap ve městě: AZ Tower. Jeho výška přesáhne sto metrů.

Názory Brňanů na rozšiřování průmyslových, komerčních a obchodních zón ve městě se různí. Někteří si myslí, že Brno jako druhé největší město v České republice musí mít také dost kanceláří a obchodů. Podle jiných je to zbytečná investice. „Už máme Vaňkovku, Olympii a další. Je toho dost. Uvítám prostor i pro malé podnikatele, ne jen pro velké firmy. Nejvíc mě potěší, když na místě vyroste nějaké centrum pro děti,“ uvedl například Tomáš Lamoš.

Autor: Helena Čtvrtečková

26.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies