VYBERTE SI REGION

Hrad Veveří patří do zóny 101, protestují lidé

Brno – Hranice města jsou nedotknutelné. Tvrdí to alespoň představitelé Brna, kteří rozhodují o dopravě.

5.9.2011 14
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

Cokoliv za nimi nemá šanci zůstat v tarifních zónách 100 a 101. Čtrnáct korun za pár set metrů na další zastávku si proto připlácejí například lidé cestující do obchodního centra Olympia ležícího částečně v Modřicích. Opačným směrem ale politici už tak zásadoví nejsou. Osm zastávek autobusu kolem Brněnské přehrady totiž leží v pásmu 303, přestože leží v katastru města.

Brňané se proti tomu začínají bouřit a zastupitele chtějí donutit ke změně. Umístění zastávek mimo brněnská pásma je podle představitelů vznikající iniciativy nelogické a nespravedlivé. „Celý úsek leží v Brně. Kromě hotelů a chalup jsou jeho součástí i obytné domy či alternativní školka na hradě Veveří,“ upozornil Jaromír Blatný z Bystrce.

Příplatek 20 korun

Protestovat začal hlavně kvůli zdražení cen jízdného, které pro příští rok schválili brněnští radní. „Dotýká se mne to nejen jako častého výletníka do oblasti v okolí přehrady. Příští rok budu dávat do školky dcerku. V Bystrci je dost zájemců, takže uvažuji i o dětském klubu na Veveří. Jenže to znamená připlácení za dopravu,“ řekl Blatný. Upozornil, že po zdražení jízdného si i majitel předplatních jízdenek připlatí za cestu na hrad dvacet korun.

Jeho slova potvrdil i ředitel dětského klubu Veveřinka Marek Chlup. „Cesta k nám je problematická. Rodiče či jiný doprovod dětí platí nadstandardní jízdné. Převedení do pásma 101 by bylo báječné,“ řekl Chlup.

Podobný názor má i kastelán hradu Veveří Petr Fedor. „Jakékoliv usnadnění cesty k nám vítám. Lidé z celého Brna mají mít pro cestování stejné podmínky,“ zdůraznil kastelán působící i jako místostarosta městské části Bystrc.

Lidé volající po převedení Veveří do brněnského pásma hodlají nejdříve jednat s politiky a vymoci zastání u nich. „Pokud se to nepodaří, přichystáme petici, případně nějaký happening,“ nastínil Blatný.

Podporu iniciativě už slíbil starosta Bystrce Vladimír Vetchý. „Lidem z Brna to usnadní přístup k přehradě. Už teď je kolem nádrže problém s parkováním. Minulou neděli třeba na Kozí Horce či v Rokli stála auta v koloně a čekala na uvolnění parkovacího místa. To by dostupnější hromadná doprava vyřešila. Když mne lidé osloví, jsem připravený jim pomoci,“ přislíbil Vetchý.

Kordis je proti

Nadšení Brňanů ovšem chladí náměstek brněnského primátora pro dopravu Robert Kotzian. Převedení do pásma 101 bude podle něj znamenat výpadek v rozpočtu pro dopravu. „Jsme teď v situaci, kdy hledáme peníze pro dopravní podnik pro příští rok. Už víme, že bude mít vyšší nároky. A prioritou je pro nás obsluha obývaných oblastí Brna,“ upozornil Kotzian. Zároveň ale ujistil, že o konkrétním návrhu je ochotný s lidmi diskutovat.

Podle mluvčího společnosti Kordis organizující dopravu na jižní Moravě se o změně tarifního pásma v minulosti už několikrát jednalo. A vždy s negativním výsledkem. „Je to tak vzdálená oblast od centra Brna, že se snížením ceny jízdného nemůžu souhlasit. Zejména pokud se jedná o oblast využívanou jen pro rekreaci,“ upozornil Květoslav Havlík. To však Blatný odmítá. „Třeba Útěchov je vzdálenější. Vysvětlení Kordisu není uspokojivé. Budeme dále bojovat,“ zdůraznil.

Autor: Petr Jeřábek

5.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies