VYBERTE SI REGION

IDS z Brna na jih: až hodinu zpoždění

Jižní Morava - Kvůli částečné uzavírce křižovatky brněnských ulic Heršpická a Poříčí stojí řidiči v dlouhých kolonách. Autobusoví dopravci proto nabírají dlouhá zpoždění.

24.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Pavel Daněk z Brna jezdí každý den pracovat do nedalekých Židlochovic. Podle jízdního řádu mu má cesta zabrat asi půl hodiny. To však tento týden přestalo platit. Autobus stejnou trasu ujede za více než dvojnásobný čas. Může za to oprava silnice I/52 a částečná uzavírka křižovatky ulic Heršpická a Poříčí, u které se tvoří dlouhé kolony. Dopravci, kteří jezdí z Brna na jih Moravy a zpět, tam nabírají dokonce až hodinové zpoždění.

„Křižovatku nyní řidiči projíždějí v průměru asi za pětadvacet minut,“ vypočítal vedoucí dopravního úseku společnosti Tourbus David Raus. Ta zajišťuje dopravu ve směru na Pohořelice, Mikulov a Znojmo. Nepříjemné kolony zapříčinilo to, že silničáři svedli dopravu ve směru do centra do dvou pruhů a v opačném směru řidiči mohou využít jen jeden pruh.

Podle Květoslava Havlíka ze společnosti Kordis, která má na starosti Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje, některé spoje nabírají ve špičce až hodinové zdržení. „Největší zpoždění mají autobusy jedoucí z Brna ve směru do Vyškova a zpět. Tam cestující zažívají kriticky dlouhé čekání. Při cestě ve směru do Modřic už nejsou problémy tak zásadní,“ vysvětlil Havlík.

Kvůli popojíždění v koloně navíc cestující často nestihnou navazující spoj. „Na přestupech je to pak složité. Jsem rád, že do Židlochovic mi jede autobus přímo,“ uvedl cestující Daněk. Podle Havlíka ale lidé s přestupy takové problémy nemají. „Ve špičce jezdí spoje každou půlhodinu, takže cestující i se zpožděním mohou na některý další přestoupit. Mimo špičku jich sice jezdí méně, ale to zase není křižovatka tak ucpaná,“ podotkl Havlík.

Lidem také poradil, jak se mohou čekání v kolonách vyhnout. „Cestujícím jedoucím ve směru na Slavkov doporučujeme při cestě z Brna i opačným směrem využívat vlakové linky S6 a R6, které jezdí ve špičce každou půlhodinu. Ve směru do Hustopečí a do Židlochovic doporučujeme vlakové linky S3 z Brna do Hrušovan nebo do Rajhradu,“ upozornil i na jiné možnosti cestování Havlík.

Všichni oslovení dopravci se shodují v tom, že se současnou situací nemohou nic dělat. „Sice jsme od cestujících dostali několik stížností, ale lidé většinou chápou, že toho moc nezmůžeme. Trasu totiž nemůžeme změnit. Musíme jezdit podle schválených jízdních řádů a licencí,“ upozornil Raus.

Ulevit situaci na křižovatce by v nejbližší době měla změna řízení semaforů v okolí. „Upravíme jejich nastavení na ostatních křižovatkách, aby byly kolony co nejmenší,“ potvrdila Věra Hoderová z Ředitelství silnic a dálnic. Omezení, a tedy i dopravní problémy přesto potrvají až do konce července letošního roku.

Brňan Daněk proto přišel na řešení, jak při cestě do práce neztrácet čas v řadách aut. „Od pondělí mi cesta autobusem pokaždé trvala minimálně o dvacet minut déle. Raději pojedu do práce na kole,“ prohlásil Daněk.

Autor: Michal Kárný

24.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies