VYBRAT REGION
Zavřít mapu

IDS z Brna na jih: až hodinu zpoždění

Jižní Morava - Kvůli částečné uzavírce křižovatky brněnských ulic Heršpická a Poříčí stojí řidiči v dlouhých kolonách. Autobusoví dopravci proto nabírají dlouhá zpoždění.

24.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Pavel Daněk z Brna jezdí každý den pracovat do nedalekých Židlochovic. Podle jízdního řádu mu má cesta zabrat asi půl hodiny. To však tento týden přestalo platit. Autobus stejnou trasu ujede za více než dvojnásobný čas. Může za to oprava silnice I/52 a částečná uzavírka křižovatky ulic Heršpická a Poříčí, u které se tvoří dlouhé kolony. Dopravci, kteří jezdí z Brna na jih Moravy a zpět, tam nabírají dokonce až hodinové zpoždění.

„Křižovatku nyní řidiči projíždějí v průměru asi za pětadvacet minut,“ vypočítal vedoucí dopravního úseku společnosti Tourbus David Raus. Ta zajišťuje dopravu ve směru na Pohořelice, Mikulov a Znojmo. Nepříjemné kolony zapříčinilo to, že silničáři svedli dopravu ve směru do centra do dvou pruhů a v opačném směru řidiči mohou využít jen jeden pruh.

Podle Květoslava Havlíka ze společnosti Kordis, která má na starosti Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje, některé spoje nabírají ve špičce až hodinové zdržení. „Největší zpoždění mají autobusy jedoucí z Brna ve směru do Vyškova a zpět. Tam cestující zažívají kriticky dlouhé čekání. Při cestě ve směru do Modřic už nejsou problémy tak zásadní,“ vysvětlil Havlík.

Kvůli popojíždění v koloně navíc cestující často nestihnou navazující spoj. „Na přestupech je to pak složité. Jsem rád, že do Židlochovic mi jede autobus přímo,“ uvedl cestující Daněk. Podle Havlíka ale lidé s přestupy takové problémy nemají. „Ve špičce jezdí spoje každou půlhodinu, takže cestující i se zpožděním mohou na některý další přestoupit. Mimo špičku jich sice jezdí méně, ale to zase není křižovatka tak ucpaná,“ podotkl Havlík.

Lidem také poradil, jak se mohou čekání v kolonách vyhnout. „Cestujícím jedoucím ve směru na Slavkov doporučujeme při cestě z Brna i opačným směrem využívat vlakové linky S6 a R6, které jezdí ve špičce každou půlhodinu. Ve směru do Hustopečí a do Židlochovic doporučujeme vlakové linky S3 z Brna do Hrušovan nebo do Rajhradu,“ upozornil i na jiné možnosti cestování Havlík.

Všichni oslovení dopravci se shodují v tom, že se současnou situací nemohou nic dělat. „Sice jsme od cestujících dostali několik stížností, ale lidé většinou chápou, že toho moc nezmůžeme. Trasu totiž nemůžeme změnit. Musíme jezdit podle schválených jízdních řádů a licencí,“ upozornil Raus.

Ulevit situaci na křižovatce by v nejbližší době měla změna řízení semaforů v okolí. „Upravíme jejich nastavení na ostatních křižovatkách, aby byly kolony co nejmenší,“ potvrdila Věra Hoderová z Ředitelství silnic a dálnic. Omezení, a tedy i dopravní problémy přesto potrvají až do konce července letošního roku.

Brňan Daněk proto přišel na řešení, jak při cestě do práce neztrácet čas v řadách aut. „Od pondělí mi cesta autobusem pokaždé trvala minimálně o dvacet minut déle. Raději pojedu do práce na kole,“ prohlásil Daněk.

Autor: Michal Kárný

24.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies