VYBERTE SI REGION

Jižní Morava je v internetové síti

JIŽNÍ MORAVA - Na mobil, fotoaparát nebo kameru může natočit video každý. Ne každý se ale spokojí s tím, aby se jeho klipy kochalo jen nejbližší okolí. K tomu, aby natočené záběry viděl celý svět, slouží internetová stránka www.youtube.com. A stovky Jihomoravanů již této možnosti využily.

4.4.2007
SDÍLEJ:

Jihomoravané dávají na internet třeba hrané snímky.Foto: YouTube.com

Milionům internetových surfařů nabízí třeba záběry svého štěněte nebo rvačku fotbalových chuligánů. Na serveru YouTube je ke zhlédnutí mnoho videí, ke kterým autoři připsali název některého z jihomoravských měst.

Při zadání hesla Brno se objeví přes třináct set snímků, u okresních měst kraje to jsou desítky. „U uživatelů internetu je YouTube obrovsky oblíbené a velký ohlas má i v Česku. Určitě se bude stále rozvíjet,“ prohlásil expert na média Miloš Čermák.

Sport i rvačky

Nabídka videí s brněnskou tematikou je pestrá. Ne vždy na ně však může být Brno hrdé. Například hned třetí snímek, který se k heslu Brno zobrazí, je záznam dvouminutové bitky desítek brněnských a bratislavských fotbalových chuligánů proti bijcům fandícím Trnavě. Video zhlédlo za tři čtvrtě roku přes padesát tisíc lidí.

Nejvíce „brněnských“ videí se točí kolem letecké show CIAF nebo brněnské Grand Prix. Hodonín je na YouTube prezentován kupříkladu psími závody, Znojmo zase záběry ze zápasů extraligových hokejových Orlů. O oblibě YouTube vypovídá zájem o video tří studentů břeclavského gymnázia. Ti natočili při přestávce ve škole něco jako videoklip k písni kapely System of a Down. Od začátku letošního března ho zhlédlo přes čtyři sta lidí.

Ke zhlédnutí je i dost bizarních snímků. Například videa brněnské skupiny mladíků s názvem Czechass. „Je to pro nás možnost, jak rozšířit svá videa dále. Vždy pošlu kamarádům odkaz a pak už jen sleduji, kolik lidí se na to kouklo,“ vysvětlil jeden ze členů skupiny, který se představil jako Honza. Na videu například jezdí po městském parku na kancelářské židli.

Serverem YouTube se inspirovali také tvůrci první české internetové televize stream.cz. Na jejím webu jsou zatím z tisíců videí ke zhlédnutí pouze dva s titulkem Brno. „Každý den nám ale z celého Česka přijde více než sto snímků,“ uvedl ředitel televize Miloš Petana.

4.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

O Seniorbus je enormní zájem. Na jízdu lidé čekají i šest týdnů

Brno /FOTOGALERIE/ – Seniorbus, který usnadňuje cestování brněnským seniorům či lidem s postižením, jezdí už půl roku. Měsíčně přepraví okolo devíti stovek lidí. „U pětaosmdesáti procent cestujících jde o seniory, zbylých patnáct tvoří lidé se zdravotním postižením," vyčíslila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Učí děti zpívat, celému souboru ušila kroje

Bílovice nad Svitavou - Osmnáctým rokem zpívají děti koledy ve folklorním souboru Bystrouška pod vedením Bohuslavy Hamákové. Letos se zpěvem a tancem připojí k akci Česko zpívá koledy pořádané Deníkem po celé republice. Společně s pěveckým sborem Bach a divadelním spolkem Bota rozezní Bystrouška své hlasy v Bílovicích nad Svitavou na Brněnsku potřetí.

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies