VYBERTE SI REGION

Jižní Morava je v internetové síti

JIŽNÍ MORAVA - Na mobil, fotoaparát nebo kameru může natočit video každý. Ne každý se ale spokojí s tím, aby se jeho klipy kochalo jen nejbližší okolí. K tomu, aby natočené záběry viděl celý svět, slouží internetová stránka www.youtube.com. A stovky Jihomoravanů již této možnosti využily.

4.4.2007
SDÍLEJ:

Jihomoravané dávají na internet třeba hrané snímky.Foto: YouTube.com

Milionům internetových surfařů nabízí třeba záběry svého štěněte nebo rvačku fotbalových chuligánů. Na serveru YouTube je ke zhlédnutí mnoho videí, ke kterým autoři připsali název některého z jihomoravských měst.

Při zadání hesla Brno se objeví přes třináct set snímků, u okresních měst kraje to jsou desítky. „U uživatelů internetu je YouTube obrovsky oblíbené a velký ohlas má i v Česku. Určitě se bude stále rozvíjet,“ prohlásil expert na média Miloš Čermák.

Sport i rvačky

Nabídka videí s brněnskou tematikou je pestrá. Ne vždy na ně však může být Brno hrdé. Například hned třetí snímek, který se k heslu Brno zobrazí, je záznam dvouminutové bitky desítek brněnských a bratislavských fotbalových chuligánů proti bijcům fandícím Trnavě. Video zhlédlo za tři čtvrtě roku přes padesát tisíc lidí.

Nejvíce „brněnských“ videí se točí kolem letecké show CIAF nebo brněnské Grand Prix. Hodonín je na YouTube prezentován kupříkladu psími závody, Znojmo zase záběry ze zápasů extraligových hokejových Orlů. O oblibě YouTube vypovídá zájem o video tří studentů břeclavského gymnázia. Ti natočili při přestávce ve škole něco jako videoklip k písni kapely System of a Down. Od začátku letošního března ho zhlédlo přes čtyři sta lidí.

Ke zhlédnutí je i dost bizarních snímků. Například videa brněnské skupiny mladíků s názvem Czechass. „Je to pro nás možnost, jak rozšířit svá videa dále. Vždy pošlu kamarádům odkaz a pak už jen sleduji, kolik lidí se na to kouklo,“ vysvětlil jeden ze členů skupiny, který se představil jako Honza. Na videu například jezdí po městském parku na kancelářské židli.

Serverem YouTube se inspirovali také tvůrci první české internetové televize stream.cz. Na jejím webu jsou zatím z tisíců videí ke zhlédnutí pouze dva s titulkem Brno. „Každý den nám ale z celého Česka přijde více než sto snímků,“ uvedl ředitel televize Miloš Petana.

4.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V brněnské ulici Za Divadlem se změnila přednost v jízdě. Některé řidiče to zmátlo.
3

Zmatení řidiči. V ulici u Mahenova divadla jezdí v protisměru

Fotbalista Tomáš Jablonský v posilovně.

Zbrojovka nepatří na spodek tabulky, říká posila defenzivy Jablonský

AKTUALIZOVÁNO

Bezzubá Kometa. Po prohře se Zlínem klesá tabulkou

Brno – Dvě moravská derby a dvě prohry jako podle stejného scénáře. Hokejisté brněnské Komety ve čtyřicátém kole extraligy doma podlehli Zlínu 2:4, přestože stejně jako v nedělním duelu s Olomoucí v utkání vedli 1:0. Porážka znamená pokles v tabulce na páté místo. „Prohráli jsme druhý zápas s týmy na hranici desítky. Musíme kvůli vedení i divákům začít hrát hokej, který umíme," hodnotil těžce duel obránce Ondřej Němec.

AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Brno, jižní Morava – Praktičtí lékaři nestíhají. Ordinace se plní lidmi s chřipkou a dýchacími obtížemi. Počet nemocných chřipkou oproti minulému týdnu vzrostl o více než sedmdesát procent. Hygienici varují, aby se lidé teple oblékali. Školy v Brně zatím provoz neomezují.

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Brno – Kolotoč jednání o vytáhlém útočníkovi už nabírá na obrátkách. Fotbalová Zbrojovka po příchodu Tomáše Jablonského řeší i možný odchod Michala Škody. Zájem projevil klub z druhé německé Bundesligy Erzgebirge Aue. Nováček soutěže je sedmnáctý, bod od jistoty udržení. „Aue je zatím ze všech týmů nejaktivnější. Teď se v podstatě řeší jen jejich nabídka. Kluby jednají, a pokud se domluví, přijde na řadu mé jednání o smlouvě. Pak by přestupu nic nebránilo," řekl devětadvacetiletý Škoda Deníku Rovnost.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies