VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Investor R43 žaluje ministerstvo. Kvůli zpoždění

Brno/AKTUALIZOVÁNO/ Situace kolem silnice R43, která má nahradit takzvanou „silnici smrti“ zBrna na Svitavy, se stále nemění. Stavba zamrzla na mrtvém bodě. Ainvestorovi, tedy Ředitelství silnic a dálnic, teď došla trpělivost. Na ministerstvo životního prostředí, které podle něho stavbu úmyslně zdržuje, podal žalobu.

7.12.2009 13
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Žaloba se týká etapy Kuřim-Svitávka. „Podali jsme žalobu na ministerstvo, protože jsme přesvědčeni, že nepostupuje správně při posuzování vlivu stavby silnice na životní prostředí. Neustále požaduje posouzení dalších variant, přestože proces posuzování už měl dávno skončit,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Ministerstvo životního prostředí zatím žalobu nechce komentovat. „Je to pro nás nová skutečnost. Teprve se seznamujeme se všemi detaily, nemůžu proto k dalšímu postupu ministerstva nic říct,“ sdělila mluvčí ministerstva Petra Roubíčková.

Momentálně se s kauzou seznamuje nový ministr Jan Dusík, který nahradil Ladislava Mika. Ten se na jižní Moravu vydal na začátku listopadu, aby záležitost projednal s krajem i občanskými sdruženími, které výstavbu silnice podporují.

Jihomoravský kraj postup investora vítá. „Činnost ministerstva při posuzování vlivů na životní prostředí je podivná. Ukazuje se nezájem ministerstva posoudit investici ve smyslu dopadu na životní prostředí a naopak zájem záměrně protahovat a prodražovat celý proces,“ postěžoval si jihomoravský poslanec František Sivera.

A právě cena stavby leží kraji v žaludku nejvíc. „Proto jsme se rozhodli požádat Ředitelství silnic a dálnic a vvyčíslení zvýšených nákladů na přípravu silnice R43 kvůli průtahům způsobeným ministerstvem. Z toho vyvodíme důsledky,“ zdůraznil Sivera, že nehodlají jen tak nečinně přihlížet.

Souhlasí s ním i náměstkyně jihomoravského hejtmana Anna Procházková. „Ministerstvo životního prostředí neustále žádá o posouzení dalších alternativních tras R43. Jenže už ho nezajímá, že ty varianty vůbec neřeší napojení na pokračování silnice v Pardubickém kraji ani napojení na stávající krajskou silniční síť,“ zlobí se Procházková.

Podle náměstkyně tak ministerstvo sice tvrdí, že mu jde o životní prostředí, životy lidí ho však nezajímají. „Konec jedné z nejnebezpeč­nějších silnic v Česku se opět oddaluje a na cestě z Brna do Moravské Třebové budou stále umírat lidé,“ povzdechla si Procházková.

Plánovaná silnice R43 má ulevit provozu, který každý den plní silniční tah I/43 z Brna do Moravské Třebové a do Svitav. I/43 začali řidiči kvůli vysokému počtu dopravních nehod přezdívat „silnice smrti“. K nejnebezpečnějším ji řadí i mapa nejrizikovějších silnic Česka. „Ta trasa je přetížená, a proto jsou na ní nehody na denním pořádku,“ myslí si František Šťavík, který po ní každý týden jezdí. Stavbu nové silnice by uvítal, zatím na ni však, stejně jako ostatní, pořád čeká.

Autor: Markéta Forró

7.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3 5

Čtyři velké letní uzavírky potrápí Brňany. Největší omezení se čeká v Křenové

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Jižní Morava – Ani ve čtvrtek Jihomoravané neodloží deštníky a bundy. Podle meteorologů bude dál pršet a nejvyšší teploty vystoupají jen k deseti stupňům.

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies