VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak zvýšit bezpečnost v ulicích? Pomohly děti

Brno – Nepřehledné křižovatky a chybějící přechody jsou podle dětí z chrlické mateřské a základní školy v ulici Jana Broskvy největším strašákem při jejich cestě do školy. Na jaře zmapovaly místa, kde se necítí bezpečně. Na základě toho vypracoval dopravní projektant studii navrhující opatření na zvýšení bezpečnosti v okolí školy. Na konci listopadu ji děti předaly starostce Chrlic.

16.12.2012 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Matej Slávik

Nejvíc připomínek měli žáci ke křižovatce přímo před školou. „Tam se ráno střídají auta rodičů přivážející děti. Silnice ale bohužel slouží i jako jediná příjezdová cesta k průmyslovému areálu a silu za tratí, takže tu celý den jezdí kamiony, nákladní auta a v době sklizně také traktory," popsal nejpalčivější problém konzultant projektu Petr Laštůvka.Kromě toho, že místo je nebezpečné, narušuje velký hluk často i vyučování.

Další problémová místa jsou v okolních ulicích, kde zejména chybí přechody a doprava je intenzivnější. „V ulici Ernsta Macha je to nepřehledné a není tam přechod," napsala v mapování žákyně Adriana Hudlíková.
Chybějící přechody zmiňovali žáci například i v Zámecké ulici nebo před mateřskou školou ve Šromově ulici. Parkující auta a chybějící zrcadlo bránily podle dětí bezpečnému přejití v křižovatce ulic Ernsta Macha a Rebešovické. Strach z rychle jedoucích aut a špatného výhledu přes křoví zmínili žáci v křižovatce ulic V Rejích a U Viaduktu. Tam jim vadil i nerovný povrch silnice.

Tuto křižovatku považují za nebezpečnou nejen děti, ale i ostatní obyvatelé Chrlic. „Místo je nepřehledné. Řidiči málokdy respektují, že na přechod může někdo vejít. A že to může být třeba malé dítě, které často nenapadne se rozhlédnout," podotkla například Eva Březinová.

Studie, kterou se svým týmem zpracoval projektant Adolf Jebavý, poslouží městské části jako podklad pro další kroky. Na konci listopadu ji žáci předali starostce Chrlic Ivaně Telecké. Ta přislíbila, že se problémy bude zabývat. „Některé připomínky jsme už začali řešit. Například jsme spravili nerovný povrch u křižovatky ulic V Rejích a U Viaduktu nebo přidali chybějící zrcadlo u křižovatky Ernsta Macha a Rebešovické," sdělila dva týdny po předání studie.

Dodala, že s odborem dopravy brněnského magistrátu plánuje řešit i rozšíření ulice Jana Broskvy, kde se hlavně ráno pohybuje velké množství aut, případně chce před školou postavit parkoviště.
Podle ředitelky školy Marie Vlčkové se do projektu zapojilo několik desítek dětí. „Výsledná studie je pro nás velmi přínosná. Vidíme z ní místa, kde se dá leccos vylepšit, přitom se často jedná o snadno napravitelné drobnosti," upozornila Vlčková.
Za projektem Bezpečné Chrlice stojí Nadace Partnerství a organizace Rezekvítek. „Projekt je součástí programu Na zelenou, jehož cílem je zlepšit dopravní situaci v okolí jednotlivých škol a seznámit děti s problematikou silničního provozu," vysvětlil Petr Laštůvka z Rezekvítku.

Autor: Jana Vondrová

16.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies