VYBERTE SI REGION

Je to výsměch, stěžují si lidé na práce při opravě Milady Horákové

Brno /ANKETA/ – Všichni jsme se divili, proč má oprava jedné ulice trvat tak dlouho. Teď to víme. Ráno mezi šestou a sedmou nikdo na ulici nepracuje. Odpoledne kolem třetí je běžná situace, že se na celém úseku pohybuje devatenáct dělníků. Z toho čtyři pracují a zbytek se opírá o lopaty. Tak vidí opravu ulice Milady Horákové sekretářka Dětské oční kliniky Dětské nemocnice  Jana Vaňková.

3.4.2014 79
SDÍLEJ:

Opravy brněnské ulice Milady Horákové.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Kromě toho si lidé stěžují na složitou cestu k nemocnici. Pacienti totiž musí k lékaři oklikou. „Autem jsme museli jet přes Cejl. Zdrželo nás to asi deset minut. Nevadí nám to. Pokud u nemocnice zaparkuji, tak je to dobré," komentoval jeden z řidičů František Příhoda.

Víc se zdrží lidé, kteří jedou městskou hromadnou dopravou. „Je to komplikované. K nemocnici jsme museli dojít část cesty pěšky," uvedla Kateřina Krulíčková, která k lékaři dojíždí s dcerou.

Vaňková z nemocnice proto nechápe, že opravy mají trvat tak dlouho. „Je to výsměch všem pracovníkům nemocnice a ještě víc malým pacientům a jejich rodičům," postěžovala si Vaňková.

Podle stavbyvedoucího je počet dělníků na stavbě přiměřený. „Na ulici pracuje denně třicet až padesát lidí. Podle naplánovaného harmonogramu je tento počet dostatečný," sdělil stavbyvedoucí Miloš Raab z firmy Firesta-Fišer.

Prázdná ulice

Stížnosti míří i na pracovní dobu dělníků. „Vrchol jsem zažila v pátek 28. března. Ráno v šest nebyl na ulici nikdo, odpoledne při cestě z práce o půl třetí opět žádný pracovník. Podotýkám, že bylo slunečno. Počasí tedy dělníkům v práci nebránilo," řekla Vaňková.

Podle odborníků je různý počet pracovníků v jednotlivé dny běžný. Závisí na technologiích, aktuálním rozsahu prací i jejich harmonogramu. „Ze smlouvy může být patrné, že v některé dny nebude na pracovišti třeba nikdo, například když tuhne beton," vysvětlil odborný asistent stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně Miloš Waldhans.

Raab také upozornil, že dělníci potřebují také čas na odpočinek. „Již jsme prodloužili pracovní dobu do pěti hodin. Jakmile bude zprovozněný provizorní kanál, uvažujeme o prodloužení do šesti. Naopak jsme od místních zaznamenali stížnosti na to, že pracujeme i v sobotu," řekl Raab.

Dodal, že dvousměnný provoz není možný. Dělníci nemohou pracovat déle něž deset hodin denně. Potřebují čas na odpočinek. „Běžně pracuji od půl sedmé ráno do půl páté večer. Na ulici děláme i v sobotu," řekl jeden z dělníků Jurij Hlebena.

Stavba podle náměstka primátora Roberta Kotziana pokračuje zatím podle plánu. „Zhotovitel nám dává najevo, že má dost času. Harmonogram dodržuje. Práce sledujeme. Pokud firma nedodrží lhůty, budeme s ní jednat," sdělil Kotzian.

Na stavbu dohlíží i Brněnské vodárny a kanalizace. „Vše je podle plánu. Nebojím se toho, že by zhotovitel stavbu podceňoval," řekl Václav Waldhans, který je pověřen technickým dozorem stavby.

Autor: Lucie Paseková

ANKETA

Myslíte si, že dělníci na stavbách pracují po celou dobu své směny?

ANO

12 %

NE

88 %

Hlasovalo: 423     Anketa byla ukončena

3.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 79
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies