VYBERTE SI REGION

Je tu hluk, stěžovali si lidé na debatě o Mendlově náměstí

Brno – Nechceme, aby byla Veletržní ulice obousměrná, protestovali v pondělí večer na veřejné debatě o budoucí podobě brněnského Mendlova náměstí lidé, kteří bydlí v jeho okolí. Mají obavy z hluku a vysoké prašnosti. V salónku brněnské Pivovarské restaurace se jich sešla zhruba stovka.

27.4.2015 11
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Podle náměstka brněnského primátora Martina Andera, který má na starost územní plánování, lidé ze změn na náměstí obavy mít nemusí. Zobousměrnění Veletržní ulice je pouze jednou z variant, jak komplikovanou dopravní situaci na náměstí řešit. „Debatu jsme uspořádali právě proto, abychom si vyslechli různé náměty," upozornil náměstek.

Ander spolu s architekty v pondělí lidem představil nápady, jak by Mendlovo náměstí mohlo v budoucnu vypadat. Jak už Brněnský deník Rovnost upozornil, se změnami do budoucna počítá i územní plán. „V únoru brněnští zastupitelé schválil změnu. Peníze na přestavbu půjdou kromě jiného z evropských fondů," připomněl Ander.

V případě, že Veletržní ulice bude obousměrná, povedou trasy městské hromadné dopravy kolem kláštera v severní části náměstí. „Pro individuální dopravu bude vyčleněná právě Veletržní ulice," nastínil Rostislav Košťál z architektonického ateliéru Raw, který přestavbu náměstí řeší.

Podle obyvatel Veletržní ulice takové řešení ale způsobí problémy. „Už teď je okolí našich domů hlučné a prašné. Pokud tam bude jezdit více aut, bude to ještě horší," myslí si například Karel Motyčka.

Kromě problémů spojených s přestavbou náměstí, si lidé z jeho okolí na debatu přišli stěžovat také na neupravené prostředí bývalé továrny Kras. „Schází se tam narkomani, dělají tam nepořádek. Mám podezření, že si tam chtějí dokonce založit ohniště," varovala například jedna z debatujících. Náměstek Ander, který je zároveň zastupitel městské části Brno-střed, do které Mendlovo náměstí a jeho okolí spadá, slíbil nápravu. „Předám informaci kolegům. Budeme to řešit," dodal.

Autor: Lenka Šklubalová

27.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies