VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdárna u Srpku? Lidé se bojí hluku i splašků

Kuřim - Zásadně nesouhlasím s výstavbou jezdeckého areálu u rybníka Srpek. Revitalizace okolí se dělala s tím, že půjde o klidovou zónu, kterých je v Kuřimi minimum. To je názor Karla Jandy z diskuze na stránce srpek.webnode.cz k městem schválené soukromé stavbě jízdárny, o níž už Brněnský deník Rovnost informoval.

1.8.2015 3
SDÍLEJ:

Soukromý majitel chce na pozemku vedle rybníku Srpek vystavět areál pro chov koní a rekreaci. Součástí objektu budou stáje, sklad sena, venkovní i vnitřní jízdárna a restaurace.Foto: Ateliér Knesl+Kynčl

Plán od konce května rozděluje lidi z města na dva tábory. Zatímco jednomu stavba venkovního a vnitřního výběhu pro koně nevadí, ten druhý si stěžuje na nedostatek informací nebo střet zájmů. Navíc se bojí hluku z dopravy a vytékajících splašků.

Prvotní ideu o tom, co vedle kuřimského rybníka vyroste, představil majitel soukromého pozemku Marian Michlíček poslední týden v květnu. Proti jeho záměru se postavili jen dva účastníci veřejného setkání, kde projekt představil. „Beseda byla dost komorní. Zaráží mě, že se o plánovanou stavbu lidé příliš nezajímají," sdělil Michlíček.

Proti stavbě

Pak ale na městský úřad přišel anonymní leták a s podporou Nadačního fondu proti korupci vznikl zmiňovaný web, který je pro zachování klidové zóny. Podle informací Rovnosti ho založila skupina okolo předsedkyně stavební komise městské rady Milady Kadlecové. „O stavbě chceme informovat všechny, protože vedení města to neudělalo dostatečně," uvedla Kadlecová.

O jízdárně mohli zájemci poprvé debatovat právě na květnové besedě. Podle místostarosty města Davida Holmana na ni však přišlo zhruba třicet lidí z víc než desetitisícového města. „O stavbě jsme napsali několik článků. Pořádali jsme také diskuze, na které jsme zvali i přes facebook. V Kuřimi máme dokonce veřejná jednání rady a zastupitelstva," reagoval Holman.

Zastupitelé plánovanou výstavbu areálu nakonec schválili v polovině července. „Řešili jsme také změny v dopravě, které omezí provoz okolo Srpku. K jezdeckému klubu se bude jezdit shora od tunelu podél železnice přes pozemky majitele," popsal Holman.

Zároveň tak vyvrátil jednu z výtek části obyvatel. Podle něj se nemusí bát, že bude v lokalitě, kde se často prochází rodiny s dětmi a jezdí cyklisté, víc aut. „Situace se oproti současnosti dokonce zklidní," upozornil místostarosta.

Konečné rozhodnutí o výstavbě areálu je teď na pracovnících stavebního úřadu. „Zatím mám informaci, že projekt je v souladu s územním plánem," dodal Holman.

Ten podle něj definuje okolí rybníka jako rekreační plochu. „Jako taková ale není součástí zastavitelných ploch," nastínila opačný názor Kadlecová.

Navíc se jí nelíbí, že autorem územního plánu je architekt z ateliéru Knesl+Kynčl, který se na stavbě jezdeckého klubu podílí. „Plán město schválilo, proto je právně platný. V lokalitě umožňuje stavbu areálu pro chov koní, který je určený k rekreaci a sportovnímu vyžití. Kromě jízdárny tam navíc bude i dětské minizoo a lepší hřiště," reagoval Jakub Kynčl.

Lži a polopravdy?

Další diskuzi se podle svých slov nebrání. „To, na co si lidé stěžují, jsou totiž lži a polopravdy," dodal architekt.

Naráží tak mimo jiné na obvinění, že stavba bude v místě, odkud močůvka ze stájí poteče přes pastviny do rybníka. „Je to plácanice. Nikdo by nic takového neschválil," ohradil se Kynčl.

Jaký vliv bude mít areál na okolí, momentálně posuzuje odbor životního prostředí Jihomoravského kraje. „K záměru výstavby jízdárny se kromě správních orgánů města a kraje vyjádřilo zhruba devadesát lidí z Kuřimi," informoval Jiří Hájek z krajského odboru životního prostředí.

Závěry z posudku uveřejní odbor v pondělí desátého srpna. „Do té doby k tomu nemůžeme poskytnout víc informací," doplnil Hájek.

MARKÉTA TURKOVÁ

Autor: Redakce

1.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies