VYBERTE SI REGION

Jízdní řád tramvají? Lidé už si zvykli, že ve špičkách neplatí

Brno – Je před osmou hodinou ranní a v Joštově a České ulici vládne ruch. Kromě lidí zaplnilo ulice také mnoho tramvají. V ranní špičce se brněnský dopravní podnik snaží lidem cestování do práce či školy usnadnit a posílá je v kratších intervalech. Přesto do zastávek nepřijíždí podle jízdních řádů a opožďují se.

15.2.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Většina lidí si již na to, že v dopravní špičce neplatí jízdní řády, zvykla. Jiní se stále rozčilují. „Jezdím přes město a dál pokračuji do Slatiny autobusem. Ten nejezdí tak často. Pokud mi tedy nejede tramvaj na minutu přesně, ujede mi navazující autobus a propadne mi jízdné," rozhořčil se třeba Brňan Petr Novotný.

Mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová připustila, že se vozy o pár minut zpožďují. „Zpoždění ale tolik nevadí. Spoje totiž jezdí velmi často, každé tři minuty. Díky tomu nečeká tolik lidí na zastávkách a zkracuje se doba nastupování. Tramvaje nejsou navíc tak plné," vysvětlila mluvčí. Podotkla, že v prosinci loňského roku dopravce spoje ve špičkách ještě posílil. Zároveň upozornila, že kvůli zpoždění ve špičkách nechodí podniku moc stížností.

Podle dopravního odborníka z Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně Jana Pavlíčka, ale posílení spojů brněnské tramvajové dopravě nepomůže. „Celý malý tramvajový okruh kolem centra města je závislý na dopravních uzlech v České a na nádraží, kde spoje nabírají zdržení. U hlavní vlakové stanice pomohlo rozšíření kolejiště a protažení uzlu v podstatě až k Novým sadům. Přesto tam tramvaje jezdí jen s minutovými rozestupy," upozornil odborník.

Podle Lukšové zabránit zpožděním nedokáže ani případná změna v jízdním řádu. „Za zpoždění může hustota provozu a větší počet aut v ulicích," upozornila mluvčí.

Nepozorní řidiči aut zavinili třeba minulý týden ve středu hodinové zdržení tramvají v Husově ulici. Srazila se tam čtyři osobní auta. Podle Pavlíčka takovým problémům může v Brně pomoci předejít nová tramvajová trať. „Pokud povede na samostatném tělese, tak jak jezdí dnes spoje do Bohunic nebo do Bystrce, auta by ji neovlivnila. Navíc je potřeba reagovat na demografický vývoj města a pohyb jeho obyvatel. Podle toho by měla vést trať po obvodu města, dál od centra," popsal expert.

Pomoci s dopravou v Brně měla podzemní vlaková trať, takzvaný severojižní diametr.

Vlaky měly podle plánů zajíždět pod zem u Šumavské a vyjíždět ven v oblasti Jižního centra. „Šlo vlastně o městskou trať, která i v tunelech měla několik zastávek. Ovšem vypadá to, že s ní dnes železničáři nepočítají," dodal Pavlíček.

Brněnským cestujícím tak zatím nezbývá než se spolehnout na elektronické tabule, které na téměř všech velkých zastávkách ukazují, v kolik tramvaj ve skutečnosti přijede. „Vozidla každých pětadvacet vteřin posílají informace o své poloze. Odchylka se pak vypočítává z času odjezdu vozidla z předešlé zastávky," popsala Lukšová.

Na to už jsou někteří lidé v Brně zvyklí. „Pokud jsou v informacích na tabulích jen malé odchylky, nevadí mi to. Můj kolega z ciziny dokonce trochu idealisticky říká, že v Brně si může nastavit hodinky podle odjezdů městské hromadné dopravy," sdělil třeba Bedřich Půža.

ELIŠKA GÁFRIKOVÁ
ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

15.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies