VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj má svůj územní plán. Po 11 letech čekání

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – Jaká bude budoucnost kraje, kudy povedou silnice nebo kde vyrostou průmyslové haly. O tom spolu s dalšími důležitými otázkami rozvoje jižní Moravy rozhodli ve čtvrtek jihomoravští krajští zastupitelé.

22.9.2011 11
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Po jedenácti letech fungování má kraj platné zásady územního rozvoje.

Dokument je nezbytný pro územní plánování jihomoravských měst a obcí. „V řadě obcí na něj netrpělivě čekali. Tento okamžik je tak trochu slavnostní, protože mu předchází jedenáct let práce,“ řekl krajský radní zodpovědný za územní plánování David Macek. Upozornil, že zákon ukládal povinnost schválit zásady do konce roku.

Bez platného krajského územního plánu hrozilo obcím připravujícím si územní plán, že jim jej zruší soud. Loni se to stalo Brnu kvůli části plánu s rychlostní silnicí R43 vedenou brněnskou městskou částí Bystrc, nebo Břeclavi kvůli trasování silnice R52 spojující Brno s Vídní.

Proti podobě schválených zásad územního rozvoje protestují některá města a obce. Minulý pátek například obyvatelé Kuřimi zablokovali neustálým přecházením po přechodu na hodinu dopravu kvůli tomu, že zásady upřednostňují severní obchvat Kuřimi před jižním.

„Máme k dispozici studii, z níž vyplývá, že jižní varianta je téměř ve všech ohledech lepší,“ řekl starosta Kuřimi Drago Sukalovský. Jen co se týká ceny stavby a provozu je prý s prosazovanou severní variantou srovnatelná.

Ve Šlapanicích zase lidem vadí, že zásady obsahují další rozvoj průmyslových zón. Tuřany chtějí kompenzace za letiště a obyvatelé Bystrce a Bosonoh protestují proti vedení silnice R43 přes Brno. „Životní podmínky se nám neúnosně zhorší. Zásady jsou podle nás v této podobě nezákonné a jsme připravení se bránit soudem,“ řekla bystrcká zastupitelka Jana Pálková.

Na kraji jsou na tuto možnost podle hejtmana Michala Haška připravení. „Je nám jasné, že ne úplně všichni můžou být spokojení. Proto jsme si odhlasovali povinnost pro radu připravit kompenzační fond, který zmírní negativní dopady pro některé obce,“ uvedl Hašek. Přesnou podobu fondu chce Hašek určit ještě do konce roku. Fungovat začne do konce února.

ČTĚTE TAKÉ: Před zastupitelstvem protestovaly desítky lidí

Autor: Michal Filípek

Skončí územní plán kraje u soudu?

Ano

74 %

Ne

26 %

Hlasovalo: 19

Anketa byla ukončena

22.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies