VYBERTE SI REGION

Stavbu Dobrovského tunelů obnoví do konce března

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – V druhé půli března se na stavbu Dobrovského tunelů vrátí dělníci. Ministerstvo dopravy se na druhý pokus vypořádalo s námitkami odpůrců. Díky tomu se obnoví stavební povolení zrušení koncem minulého roku soudem. Aktivisté ale s novou odpovědí ministerstva spokojení nejsou.

1.3.2011 24
SDÍLEJ:

Dobrovského tunely. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Ministerstvo vydalo dokument v úterý, stavebníci ale musejí ještě počkat. „Jakmile jej všechny dotčené úřady a obce vyvěsí, může se stavět za patnáct dnů,“ vysvětlil nutné zdržení mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

I když odpůrci nejsou s novými odpověďmi spokojení, stavba určitě začne. „Jakékoli odvolání proti našemu rozhodnutí nebude mít odkladný účinek,“ ujistil Ptačinský. „Jakmile dostaneme do ruky pravomocné rozhodnutí, zahájíme práce,“ zdůraznila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Přesto nebude mít investor klid. Podle zástupce občanského sdružení Velký městský okruh Karla Štěpaníka totiž ministerstvo nevyřešilo problémy s hlukem. „Plánuje, že hluk změří až při kolaudaci, kdy budou platné vyšší limity. To přece nejde. Podmínky musí investor splnit v době kdy žádá o stavební povolení,“ uvedl Štěpaník. Dodal, že jakmile se stavba obnoví, mají dva měsíce na případné podání nové žaloby.

Štěpaník kritizuje i to, že se limity hluku budou kontrolovat při zkušebním provozu. „Otevře se polovina stavby, je logické, že projíždějící auta způsobí poloviční hluk,“ podotkl Štěpaník.

Lhůtu na podání nové žaloby chce proto využít k dalšímu jednání s investorem. Podle Štěpaníka požaduje sdružení jen levné úpravy stavby. „Protihluková opatření podle našich představ by stála asi dvacet milionů korun. U stavby za deset miliard je to nepatrný zlomek rozpočtu,“ myslí si Štěpaník. Chce také, aby protihlukové stěny vznikly před dokončením tunelů. „V době kolaudace už nebudou v rozpočtu peníze, teď je ještě investor může najít,“ dodal.

Nové stanovisko ministerstva ale jen nekritizuje. „Přidali do rozhodnutí dva body. Ten, ve kterém slibují dopravními značkami odvést auta z Hradecké ulice nás těší,“ uvedl Štěpaník.

Co nejrychlejší dostavbu tunelů si přejí v brněnských Žabovřeskách. Kvůli nedokončené stavbě tam totiž projíždí tisíce aut denně navíc. Nejhůř jsou zasažené ulice Minská, Horova nebo Královopolská. „Obnovení stavby vítám. Snad už to dopadne dobře,“ doufá starosta Žabovřesk Marek Šlapal.

Silničáři upozorňují, že stavbu teď nestihnou dokončit podle původního plánu do letošního podzimu, ale nejdřív v červnu 2012. Každý měsíc zdržení stojí investora osmapadesát milionů korun. Práce na stavbě utichly v prosinci minulého roku, kdy pražský městský soud vyhověl žalobě občanského sdružení Velký městský okruh a zrušil stavební povolení. Podle soudu se ministerstvo nedostatečně vypořádalo právě s námitkami aktivistů.

Autor: Ondřej Galamboš

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 24
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies