VYBERTE SI REGION

Kampaně před krajskými volbami: méně billboardů i koblih, strany chtějí šetřit

Jižní Morava – Usmívající se politici z billboardů, které hlásají úderná volební hesla, informační stánky ve stranických barvách a dárky pro potenciální voliče. Už za několik týdnů strany a hnutí v kraji zahájí kampaně pro podzimní krajské volby. Potřetí za sebou chce vyhrát volby sociální demokracie. Musí ale vyřešit problém s penězi. Celostátní vedení strany totiž potřebuje zaplatit 337 milionů korun po prohraném soudu s advokátem Zdeňkem Altnerem.

15.4.2016 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Šetření se odrazí i na předvolebních kampaních a sociální demokraté tak budou mít například méně billboardů. „Naší kampaní jsou a budou výsledky naší práce spolu s novými plány a tématy pro další rozvoj kraje. Já jsem jako hejtman řadu let a budu i dál mezi lidmi a nečekám až na začátek kampaně," uvedl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

Přes dva miliony korun dají na kampaň lidovci, jejichž lídr Roman Celý se netají ambicemi sesadit Haška z trůnu. „Hlavní zdroj je příspěvek z centrály a mimořádné příspěvky z okresních organizací. Nicméně v kraji se můžeme opřít především o naše tradiční voliče, širokou členskou základnu, dobrovolníky a další příznivce. I proto budeme nejvíc vidět při kontaktní kampani přímo v ulicích. Billboardy i velká část dalších materiálů bude k vidění až po oficiálním zahájení kampaně na začátku září," vysvětlil volební manažer lidovců Václav Adamec.

Několik set tisíc korun plánují na kampaň dát komunisté, kteří před čtyřmi roky skončili druzí. „Nejsme zastánci megalomanských kampaní, zaměříme se co nejvíce na osobní kontakt s občany, což zastupitelé dělají v průběhu celého volebního období," poznamenal místopředseda krajského výboru Filip Zachariaš.

Střídmou kampaň chystají občanští demokraté. „Kandidátku tvoří zkušení komunální politici, takže naše kampaň je poctivá práce a setkávání s občany v jednotlivých městech a obcích po celé čtyři roky volebního období. Určitě nechceme jít cestou hromady billboardů nebo zavalit kraj koblihami. Střídmé kampani tak budou odpovídat i její náklady, kdy si budeme většinu akcí realizovat vlastními silami," sdělil lídr kandidátky Jiří Crha.

Poprvé chce uspět v krajských volbách také hnutí ANO. Kandidátku povede do voleb šéf brněnských strážníků Bohumil Šimek. Kolik dá strana na kampaň a jak bude vypadat, ale zatím není jasné.

Konkrétní body kampaně zatím neurčila ani TOP09. „Nemáme zatím kompletní kandidátní listinu, proto ani dohoda na tématech a strategii kampaně ještě není finální. Podrobnosti budeme mít v květnu," podotkla krajská manažerka Andrea Smolková.

Před čtyřmi roky se s TOP09 dostali do krajského zastupitelstva v koalici i Starostové. Letos půjdou do voleb ve spojení s menším uskupením, Starosty a osobnostmi. „Kampaň nebude o velkých penězích. Za lidmi chodíme průběžně pořád. Chceme využít fakt, že starostové požívají největší důvěry v průzkumech. Předběžný rozpočet pro krajské volby je zhruba jeden milion," řekl předseda krajského výboru Starostů Radomír Pavlíček. Přibližně stejnou částku na kampaň dá také koalice zelených a pirátů.

Na kontaktní kampaň sázejí také Svobodní, kteří se spojili se Soukromníky. „Kontaktní kampaň bude probíhat po celém kraji, tradičně hlavně za pomoci našich členů a příznivců. Rozpočet na kampaň, která začne v květnu plánujeme v rozmezí dva a půl až tři miliony korun, podle výše darů členů a příznivců," přiblížil lídr koalice Petr Pořízek.

Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura vytvořila pro volby koalici se Stranou práv občanů. „Na volby budeme mít rozpočet maximálně v řádu statisíců, neboť naše mladé hnutí nedostává žádné příspěvky od státu a sponzory z řad různých kmotrů, odmítáme. Naše kampaň tedy bude skromná," přiblížil lídr kandidátky Jan Hrnčíř.

Přibližně měsíc a půl před termínem voleb začne s kampaní také Dělnická strana sociální spravedlnosti. Voličům se představí například plakáty s titulem Hájíme národní zájmy. „Otázka rozpočtu kampaně ještě není rozřešená, bude se však jednat o částku do sto tisíc," sdělil lídr Erik Lamprecht.

Předpokládaný termín krajských voleb je říjen. Podle březnového průzkumu společnosti Sanep by ve volbách vyhrála sociální demokracie před komunisty a lidovci. Čtvrté by bylo hnutí ANO (víc si přečtěte ZDE).

Autor: Věra Sychrová

15.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies