VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kampaně před krajskými volbami: méně billboardů i koblih, strany chtějí šetřit

Jižní Morava – Usmívající se politici z billboardů, které hlásají úderná volební hesla, informační stánky ve stranických barvách a dárky pro potenciální voliče. Už za několik týdnů strany a hnutí v kraji zahájí kampaně pro podzimní krajské volby. Potřetí za sebou chce vyhrát volby sociální demokracie. Musí ale vyřešit problém s penězi. Celostátní vedení strany totiž potřebuje zaplatit 337 milionů korun po prohraném soudu s advokátem Zdeňkem Altnerem.

15.4.2016 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Šetření se odrazí i na předvolebních kampaních a sociální demokraté tak budou mít například méně billboardů. „Naší kampaní jsou a budou výsledky naší práce spolu s novými plány a tématy pro další rozvoj kraje. Já jsem jako hejtman řadu let a budu i dál mezi lidmi a nečekám až na začátek kampaně," uvedl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

Přes dva miliony korun dají na kampaň lidovci, jejichž lídr Roman Celý se netají ambicemi sesadit Haška z trůnu. „Hlavní zdroj je příspěvek z centrály a mimořádné příspěvky z okresních organizací. Nicméně v kraji se můžeme opřít především o naše tradiční voliče, širokou členskou základnu, dobrovolníky a další příznivce. I proto budeme nejvíc vidět při kontaktní kampani přímo v ulicích. Billboardy i velká část dalších materiálů bude k vidění až po oficiálním zahájení kampaně na začátku září," vysvětlil volební manažer lidovců Václav Adamec.

Několik set tisíc korun plánují na kampaň dát komunisté, kteří před čtyřmi roky skončili druzí. „Nejsme zastánci megalomanských kampaní, zaměříme se co nejvíce na osobní kontakt s občany, což zastupitelé dělají v průběhu celého volebního období," poznamenal místopředseda krajského výboru Filip Zachariaš.

Střídmou kampaň chystají občanští demokraté. „Kandidátku tvoří zkušení komunální politici, takže naše kampaň je poctivá práce a setkávání s občany v jednotlivých městech a obcích po celé čtyři roky volebního období. Určitě nechceme jít cestou hromady billboardů nebo zavalit kraj koblihami. Střídmé kampani tak budou odpovídat i její náklady, kdy si budeme většinu akcí realizovat vlastními silami," sdělil lídr kandidátky Jiří Crha.

Poprvé chce uspět v krajských volbách také hnutí ANO. Kandidátku povede do voleb šéf brněnských strážníků Bohumil Šimek. Kolik dá strana na kampaň a jak bude vypadat, ale zatím není jasné.

Konkrétní body kampaně zatím neurčila ani TOP09. „Nemáme zatím kompletní kandidátní listinu, proto ani dohoda na tématech a strategii kampaně ještě není finální. Podrobnosti budeme mít v květnu," podotkla krajská manažerka Andrea Smolková.

Před čtyřmi roky se s TOP09 dostali do krajského zastupitelstva v koalici i Starostové. Letos půjdou do voleb ve spojení s menším uskupením, Starosty a osobnostmi. „Kampaň nebude o velkých penězích. Za lidmi chodíme průběžně pořád. Chceme využít fakt, že starostové požívají největší důvěry v průzkumech. Předběžný rozpočet pro krajské volby je zhruba jeden milion," řekl předseda krajského výboru Starostů Radomír Pavlíček. Přibližně stejnou částku na kampaň dá také koalice zelených a pirátů.

Na kontaktní kampaň sázejí také Svobodní, kteří se spojili se Soukromníky. „Kontaktní kampaň bude probíhat po celém kraji, tradičně hlavně za pomoci našich členů a příznivců. Rozpočet na kampaň, která začne v květnu plánujeme v rozmezí dva a půl až tři miliony korun, podle výše darů členů a příznivců," přiblížil lídr koalice Petr Pořízek.

Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura vytvořila pro volby koalici se Stranou práv občanů. „Na volby budeme mít rozpočet maximálně v řádu statisíců, neboť naše mladé hnutí nedostává žádné příspěvky od státu a sponzory z řad různých kmotrů, odmítáme. Naše kampaň tedy bude skromná," přiblížil lídr kandidátky Jan Hrnčíř.

Přibližně měsíc a půl před termínem voleb začne s kampaní také Dělnická strana sociální spravedlnosti. Voličům se představí například plakáty s titulem Hájíme národní zájmy. „Otázka rozpočtu kampaně ještě není rozřešená, bude se však jednat o částku do sto tisíc," sdělil lídr Erik Lamprecht.

Předpokládaný termín krajských voleb je říjen. Podle březnového průzkumu společnosti Sanep by ve volbách vyhrála sociální demokracie před komunisty a lidovci. Čtvrté by bylo hnutí ANO (víc si přečtěte ZDE).

Autor: Věra Sychrová

15.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
1 7

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Dělnická strana - ilustrační foto.
3

Příznivci Dělnické strany budou v Brně protestovat proti politice magistrátu

VIDEO: Při ukázkách policejních zákroků zazněl štěkot psů i výstřely z pistole

Brno /FOTOGALERIE/ - Svou výzbroj a schopnosti představili v pátek na náměstí Svobody policisté. Návštěvníci se podívali na ukázky nejrůznějších zákroků i na vybavení, se kterým strážci zákona pracují.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Podvodníci zneužili důvěřivosti starší ženy. Slíbili jí opravu hrobu jejího muže

Brno, Brněnsko – Muž zvoní na zvonek a o chvilku později mu otevírá devadesátiletá žena. Sympatický mladík se představuje jako pojišťovák a důchodkyně ho pozve dál. „Požádal ji o sklenici vody, pak využil nepozornosti a ukradl jí obálku s penězi. Důchodkyně přišla o dvě stě tisíc korun," popsala případ policejní mluvčí Andrea Cejnková.

OBRAZEM: Vincent nebo Picasso? Lidé vyberou jméno malé lamy

Brno - Zatím je bezejmenný, to se ale brzy změní. Malému lamímu samci s modrýma očima, který se narodil začátkem června v brněnském Lamacentru Hády, mohou nyní vybrat jméno lidé na webu centra. Možnosti jsou Vincent, Picasso, Orion, Bruno, Leonardo nebo Drak.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies