VYBERTE SI REGION

Obří opravy kanalizace dál trápí Brňany. Skončí však dřív

Brno - Složitý průjezd, mračna prachu a zabraná parkovací místa kritizují lidé v brněnských městských částech Bohunice nebo Tuřany, kterých se dotýká oprava kanalizace za dvě miliardy korun. Stavba jim komplikuje život už asi rok. Nyní však pro obyvatele dotčených čtvrtí mají stavebníci dobrou zprávu. Práce skončí už letos před Vánocemi, asi o dva měsíce dříve oproti původnímu plánu.

24.7.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK

Na rozkopané ulice v Bohunicích si stěžuje například Jaroslav Škarvada. „Co dělníci vykopali už dřív, se kope znovu. Podle pracovníků na stavbě to prý netěsnilo, tak se to musí předělat. Není možné se dostat do cukrárny ani restaurace a podle vedoucích je příjem těchto provozoven na polovině," upozornil muž, podle kterého je nepříjemný také poletující prach.

Kritikou nešetří ani další obyvatelé Bohunic. „Stížnosti řešíme denně. V posledních teplých dnech se ze stavby hodně práší a nezabrání tomu ani pravidelné polévání. Lidé také musejí parkovat dále od svých domů, já se například nedostanu autem do garáže, protože mám před ní díru. Je nepříjemné, že už půl roku je z poloviny neprůjezdná páteřní silnice Elišky Přemyslovny," popsal problémy místostarosta Bohunic Antonín Crha.

Podle něj lidem také vadí, že netuší, kdy se která ulice uzavře či zprovozní. „Snažíme se o aktuálním vývoji informovat ve zpravodaji, ale často se stává, že se přeptáme na to, co se bude opravovat a než zpravodaj vyjde, všechno je jinak. Lidé se pak zlobí," dodal místostarosta.

Karel Komzák, který je součástí odborné skupiny zastupující investora, výtky obyvatel chápe. „V Bohunicích se pracuje na několika věcech zároveň. Od září se tam navíc začne stavět kruhový objezd v křížení ulic Dlouhá, Hraničky a Čeňka Růžičky. Ale díky snaze se stavba kanalizace včetně povrchů dodělá do konce listopadu," slíbil Komzák.

Práce na výstavbě kanalizačních systémů podle něj skončí ve všech brněnských městských částech, kde se dotýkají obytné zástavby. Výjimkou jsou Tuřany, které ještě příští rok čeká oprava silnic a chodníků. „Lidem může připadat, že některé úseky se dělají naněkolikrát, ale je to tím, že zároveň s kanalizací se opravují třeba vodovody, plynovody nebo elektrické vedení a každý si staveniště potřebuje upravit podle svých potřeb," podotkl Komzák.

Obyvatelé Tuřan jsou k pracím shovívavější, než lidé v Bohunicích. „Objevují se sice stížnosti na prach, ale je jich minimum. Hygiena nařídila kropení hlavní silnice a lidé musejí parkovat, kde se dá. Na kanalizaci tu lidé čekali čtyřicet let, takže jsou rádi," komentoval starosta Tuřan Aleš Jakubec.

Zásadnější komplikace obyvatelé pocítí od začátku srpna, kdy se uzavře Tuřanská a Revoluční ulice. „Objízdné trasy povedou ve směru do centra z Hanácké polní cestou u Sokolovny a Měšťanskou, ve směru z centra Glocovou, Rolencovou a Holáseckou. Kamiony pojedou přes Slatinu," vysvětlil starosta. Na stránkách městské části se také v těchto dnech objevilo varování před podvodníky, kteří lidem nabízejí položení fólie k základům domů podél stavby za výhodnou cenu. Její položení však platí investor stavby ne majitelé.

Brno navíc řeší, jestli přijde o čtvrt miliardy korun z dotace na stavbu. Ministerstvo životního prostředí totiž našlo chyby v dokumentaci. „Jednáme už s novým vedením ministerstva. V srpnu se dozvíme, o jak závažné porušení zákona se podle nich jedná a od toho se bude odvíjet výše srážky," poznamenal náměstek primátora Robert Kotzian.

Autor: Petra Kozlanská

24.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies