VYBERTE SI REGION

Kasino: město se ho zbaví do 14 dnů

Brno – Devět měsíců město čeká, až Porta Brno plus zaplatí 17 milionů korun. A definitivně získá vyhořelé kasino u nádraží. Dohodu splníme za několik dní, tvrdí teď firma.

29.3.2011 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: archiv Deníku

Pěkná vstupní facka pro všechny, kdo město navštíví. Tak shrnul Martin Kolář dojmy z výhledu, který má každé ráno při čekání na tramvaj před brněnským hlavním nádražím. Na zčernalou kostru, která zbyla po tragickém požáru z někdejšího kasina, se on a ostatní cestující dívají už devět let. Opravu dosud znemožňovaly tahanice mezi městem a společností Porta Brno plus. Tečku za nimi měla udělat dohoda, kterou obě strany uzavřely loni v červnu. Teprve teď se ale firma chystá sliby plnit.

Sedmnáct milionů korun za odkoupení spoluvlastnického podílu města plánuje Porta Brno plus zaplatit za zhruba dva týdny. „Určit přesné datum není možné, je to ale skutečně otázka nejbližších dnů. Nic nebrání tomu, aby společnost peníze složila podle dohody,“ potvrdil právní zástupce firmy Jaroslav Brož.

Vedení města nejspíš doufalo, že tato slova od něj uslyší o pár měsíců dřív. Na kompromisu, který měl rozetnout šest let se táhnoucí soudní spory o vlastnické poměry, se totiž obě strany dohodly už loni v létě. Porta Brno plus tehdy kývla na návrh, že po zaplacení požadované částky bude vyhořelé kasino s konečnou platností její. V té chvíli měla také začít s intenzivními opravami. Na oplátku jí město slíbilo, že od ní za šest milionů korun odkoupí pozemek v Křenové ulici.

Třetí ve hře

S budovou, ve které v lednu 2002 přišli při rozsáhlém požáru o život tři lidé, se ale od té doby nestalo prakticky nic. Jako místo, kam se začali stahovat bezdomovci a narkomani, v ní strážníci stále musí provádět zvýšené kontroly. „Naposledy dopoledne tam hlídka zadržela hledaného muže,“ potvrdila včera mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková.

Na co Porta Brno plus posledních devět měsíců čekala, není zcela jasné. Podle Brože především sháněla peníze. „Vzhledem k současné ekonomické situaci to není zrovna lehký úkol,“ konstatoval právník.

Kromě toho ale firma nejspíš také intenzivně hledala obchodního partnera. Podle informací Brněnského deníku Rovnost už figurky do hracího pole naskládal třetí hráč.

Připustil to i náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil. „Skutečně máme náznaky, že Porta Brno plus nyní jedná s jinou společností,“ uvedl Pospíšil. Podle něj je vcelku jedno, jestli vybydlené kasino opraví skupina podnikatelů z Prahy, Brna nebo Pardubic. Problém je v tom, zda to může rekonstrukci zdržet. A jestli kvůli tomu město nepřijde zkrátka.

Záleží totiž na tom, za kolik se společnosti podaří kasino prodat. „Mezi touto částkou a penězi, které město dostane jako vypořádací podíl, může být velký rozdíl. Jenže vzdát se jej za přijatelnou cenu firma nechtěla. Bylo pro ni zajímavější se soudit,“ připomněl Pospíšil dovolání, které stále leží u Nejvyššího soudu. Brno Porta plus je slíbila stáhnout až po splnění všech bodů loňské dohody.

LUCIE HRABCOVÁ
PETR JEŘÁBEK

29.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies