VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kde se dá Žít Brno? Turistům poradí slogan

Brno – Žít Brno o Vánocích. Žít Brno na festivalu. Žít Brno v brněnském podzemí. Žít Brno na hvězdárně. Takové podoby bude mít slogan Žít Brno, kterým se má město dostat do povědomí návštěvníků města.

5.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Brněnští radní schválili minulý týden na svém posledním zasedání před prázdninami i návrh grafické podoby tohoto sousloví, které se bude objevovat vedle loga.

Na oficiálních materiálech uvidí lidé slogan v této podobě už v nejbližších měsících. „Slogan pomůže modernímu městu jako je Brno odkrývat identitu a zlepšovat jeho propagaci nejen v České republice, ale i v zahraničí,“ vysvětlil důvody k používání hesla primátor Roman Onderka.

Několik variant

Sousloví Žít Brno představil magistrát přibližně před rokem. Slovenská firma, která ho na zakázku vymyslela, navrhla i jiné varianty. Na výběr byla například hesla Brno, město s tváří, Kapesní velkoměsto, Zažít Brno či Prožít Brno. Magistrát se ale rozhodl pro variantu Žít Brno a až dosud s odborníky konzultoval, jak má slogan vypadat a jak se bude používat.

Na konci loňského roku byla ve hře například barevná varianta s předponami, které slogan pozměňovaly. „Od podoby Prožít Brno či Zažít Brno jsme se ale nakonec vrátili k původní verzi Žít Brno,“ uvedla Marie Zezůlková z kanceláře strategie města, která má tvorbu nové městské identity na starosti.

Podle ní se však počítá i s tím, že slogan začnou lidé skloňovat. „Na tvaru Žít Brno netrváme, může se třeba objevit i podoba Žijeme Brnem,“ doplnila Zezůlková.

Autorka červenobílého brněnského loga Věra Marešová dostala nyní za úkol zpracovat podrobný grafický manuál, který určí, kde a za jakých podmínek se bude slogan na propagačních materiálech objevovat. „Řešení, které město nakonec zvolilo, je ideální. Slogan totiž bude vždy k vidění ve spojení s logem, takže bude jasné, k čemu se vztahuje. A navíc nebude problém použít stejné řešení i v případě pozdější změny sloganu,“ zhodnotila grafička.

Heslo a jeho podoba však vzbuzuje i negativní reakce. „Zvolené sousloví vůbec není neotřelé. Město nijak necharakterizuje a není zvukomalebné ani vtipné,“ kritizoval již dříve heslo ředitel brněnského Domu umění Rostislav Koryčánek.

Ke grafické podobě sloganu je sice smířlivější než k jeho znění.
Upozorňuje ale, že je potřeba vymýšlet další a další obraty, se kterými se bude sousloví Žít Brno používat. „Pokud má zůstat jen u těch, které magistrát nyní představil, je úplně zbytečné se do takové propagace pouštět,“ myslí si Koryčánek.

I pro cizince

Upustit od zavedení sloganu město v úmyslu nemá, zatím se ale zadrhly přípravy jeho izojazyčných verzí. Například anglické podobě hesla, která si hrála se souslovím Experience Brno a příponami, cizinci příliš nerozuměli. „Bylo vidět, že slovní hříčka vznikla nejprve v češtině a teprve poté se překládala,“ upozornil třeba mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Nyní magistrát plánuje, že cizojazyčným podobám sloganu dá ještě čas. „Začneme používat českou verzi a počkáme, až se třeba cizinci žijící v Brně začnou ptát, co to vlastně je. Pak možná sami navrhnou, jak slogan nejlépe používat v cizím jazyce,“ popsala očekávání města Zezůlková.

Kromě sloganu plánuje nyní město vytvořit i nové internetové stránky, kde se lidé dočtou o sloganu a nové identitě města vše potřebné. A objeví se tam i seznam dalších aktivit, kterými chce vedení města nový slogan Žít Brno uvést v život.

Autor: Zuzana Taušová

5.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnský kapitán Pavel Zavadil v zápase proti Mladé Boleslavi.

Nemůžeme doma dostat tři góly, zlobil se Zavadil po prohře Zbrojovky

Výstava brněnského technického muzea lákala na přehlídku historických hasičských vozů, vojenských aut i starých autobusů.
1 22

OBRAZEM: Vrátili se v čase. Na palubě historických autobusů

Památek je v kraji stále víc. Nově i soubor sarkofágů nebo statek

Jižní Morava – Větší komplikace při opravách, ale taky snazší cesta k dotacím. Takové jsou pro vlastníky důsledky toho, když se jejich majetek stane kulturní památkou. Na jižní Moravě takových budov nebo věcí od začátku loňského roku přibylo několik desítek. Některé z nich opakovaně.

Besední dům v Ivančicích získává zpět lesk. Na tanec v něm si lidé počkají

Ivančice – Do víc než sto let starých trámů podlahy půdního sálu zapustí sondy a zjistí, jestli jsou v pořádku nosné konstrukce. I tím letos začne další etapa oprav novorenesančního Besedního domu v Ivančicích na Brněnsku.

Mužští učitelé ve školce? Rodiče jim mají problém věřit

Jižní Morava /ANKETA/ – Jeden muž na 250 žen. Jihomoravské mateřské školy trpí obrovským nedostatkem učitelů. Mohou za to nízké platy i nepřízeň rodičů.

AKTUALIZOVÁNO

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Brno /VIDEO, FOTOGALERIE/ – „Brno, miluji tě!" volal na plném Zelném trhu v centru města kouč a majitel hokejové Komety Libor Zábranský. Měl k tomu dobrý důvod, protože bez ohledu na déšť přišlo na sobotní oslavu titulu dvanáct tisíc fanoušků a na náměstí vládla euforická atmosféra připomínající zlaté okamžiky českého hokeje po výhře v Naganu. Fanoušci obsadili i nedalekou věž Staré radnice.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies