VYBERTE SI REGION

Kdo bude primátorem Brna? Boj začíná

Brno – Sotva stačili Brňané vydechnout po volbách do českého parlamentu a s nimi spojené masivní předvolební kampani, valí se na ně další billboardová smršť.

15.6.2010 31
SDÍLEJ:

Volební billboard u medlánecké vozovny.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Politické strany se totiž začínají připravovat na říjnové komunální volby. V nich chtějí potvrdit svůj úspěch, nebo naopak odčinit svůj neúspěch z posledního květnového víkendu.

„Už jsme obsadili šest reklamních ploch, máme propagačně polepenou tramvaj a spustili jsme předvolební web lepsibrno.cz,“ vypočetl první z útoků na voliče kandidát na primátora za Občanskou demokratickou stranu Robert Kotzian. Kampaň pro jeho partaj začala 7. června.

Kotzian zároveň upozornil, že se skutečně ostrou kampaní strana začne až v srpnu. Na její hlavní část zatím ještě ani nezná rozpočet. Dokonce i kompletní složení kandidátky na brněnský magistrát bude znát až 24. června. „Zatím působíme na voliče jen takovou lehkou letní kampaní,“ usmál se Kotzian.

Podle brněnského politologa Stanislava Balíka ovšem včasný začátek předvolebního klání nemusí nutně znamenat pro stranu výhodu. Voliči totiž mohou být z neustálých politických půtek unavení. „Teď je určitě ještě brzy na začátek kampaně. Myslím, že třeba sociální demokracie se o tom už přesvědčila ve sněmovních volbách, kdy také začala příliš brzy,“ upozornil Balík.

Balík také upozornil, že je velmi nevhodná situace, kdy se do jednoho roku vměstnají volby parlamentní, senátní i komunální. „Není to dobře pro volební účast, není to dobře pro vládu, která se pak bojí dělat potřebné, ale nepopulární kroky, není to dobře pro nikoho,“ prohlásil Balík.

Voliči jeho slova potvrzují. „Jsem rád, že volby dopadly tak, jak dopadly. Ovšem rok trvající kampaň mne dost unavila, nechci zase vidět celé Brno polepené obličeji politiků. Proč tam nejsou třeba reklamy na dámské plavky? Na ty se dívá mnohem lépe,“ ironicky se usmál šestadvacetiletý Brňan Radek Slavíček. Na rozdíl od občanských demokratů zatím ostatní strany na zahájení kampaně teprve čekají.

Například sociální demokracie sice na mítincích před parlamentními volbami představila i několik svých komunálních lídrů, nyní ovšem v aktivitě ustala. „Myslím, že všichni lidé si teď zaslouží trochu oddechu. Ať si lidé užívají s sluníčka. S kampaní počkáme ještě tak do konce léta,“ uvedl obhájce postu primátora Roman Onderka.

Oddech voličům se rozhodli dát i komunisté. „Předpokládáme že s kampaní začneme koncem srpna. Propojíme ji i se senátními volbami. Její formu si zatím si ještě necháme projít hlavou,“ uvedl předseda městského výboru strany Ladislav Býček. Na srpen čekají také Věci veřejné. „Spustíme kontaktní kampaň. Budeme chodit po domech, klepat na dveře a osobně se představovat lidem,“ popsal poslanec strany Josef Dobeš.

O něco dříve hodlají vstoupit do předvolebního boje zelení. „Kampaň se bude rozjíždět postupně. Už o prázdninách plánujeme první jednotlivé akce, ale hlavní aktivity si schováváme na období konce srpna a začátku školního roku. Nejsilnější bude v září a pak říjnu,“ vypočetl kandidát na primátora Martin Ander.

Přesný termín zahájení kampaně zatím nechtějí zveřejnit lidovci a TOP 09. „O termínu jsme se ještě přesně nedohodli. Největší nasazení nás čeká až v září, není však vyloučeno, že začneme dříve,“ uvedl lidovecký kandidát na primátora Daniel Rychnovský.

Ani Zemanovci zatím nemají zcela jasno. „V sobotu se sejdeme a nadcházející komunální volby probereme. Včetně způsobu a načasování kampaně,“ uvedl krajský předseda strany Petr Rožňák. A předseda brněnské TOP 09 Jan Levíček měl podobné sdělení. „Náš štáb dolaďuje detaily. K nim patří i načasování kampaně,“ řekl Levíček.

PETR JEŘÁBEK A MARKÉTA FORRÓ

Kdo kandiduje

ODS: Robert Kotzian
ČSSD: Roman Onderka
KDU-ČSL: Daniel Rychnovský
SZ: Martin Ander
KSČM: Helena Sýkorová
VV: do 30. července zvolí v primárkách ze šesti kandidátů
TOP 09: mají favorita, nechtějí jej prozradit; nejpozději tak učiní do poloviny srpna
SPOZ: oznámí po víkendu

15.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 31
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Strojírenský veletrh ukáže simulátor vysokorychlostní čínské železnice i roboty

Brno /INFOGRAFIKA/ – Nejvíce vystavovatelů, největší expozice partnerské země, největší veletrh posledních let. K osmapadesátému ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu se už nyní pojí superlativy. Expozice uvítají první návštěvníky v pondělí.

Zdrogovaný řidič ujížděl před policisty. Zastavila ho až betonová překážka

Brněnsko – Zběsilá jízda autem, honička pěšky a konec v poutech. Tak vypadal čtvrteční policejní zákrok vůči řidiči auta Ford Focus.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies