VYBERTE SI REGION

Kdy ohlásit příští zastávku? Dopravní podnik přemýšlí o změně

Brno – Jako v Londýně nebo v Praze se můžou od příštího roku cítit cestující brněnskou hromadnou dopravou. Dopravní podnik zvažuje, že změní způsob ohlašování zastávek uvnitř vozů.

23.10.2014 16
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Doposud hlas například v tramvaji hlásil příští zastávku poté, co se zavřou dveře a tramvaj se rozjede. „Tenhle způsob mi připadá nešťastný. Kdybych nebyl Brňan, asi by mě jako turistu nebo přespolního štvalo, kdybych se o příští zastávce dozvěděl až poté, kdy už z tramvaje nemůžu vystoupit," mínil Ondřej Mazal.

Na webu www.dpmb.cz proto podnik spustil anketu, ve které lidem nabízí změnu. „Občas nám přijde od cestujících připomínka nebo podnět, zda by nestálo za zvážení změnit způsob ohlašování příští zastávky. Pisatelé většinou zmiňují pražský model, kdy vozidlo hlásí při dojezdu název zastávky, ke které právě přijelo, a hned poté název příští zastávky," vysvětlil generální ředitel podniku Miloš Havránek.

V anketě mají lidé na výběr mezi stávajícím způsobem, pražským či také londýnským způsobem, anebo kombinací obou způsobů.

Jestliže si lidé zvolí nový způsob oznamování zastávek, podnik ho změní až v příštím roce, kdy vymění také hlas oznamovatele. Do výběrového řízení na nového hlasatele se zájemci můžou přihlašovat až do jednatřicátého říj­na.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

ANKETA

Kdy by měla být ohlášena příští zastávka?

Několik vteřin po rozjezdu vozidla (aktuálně platí v Brně)

14 %

Při dojezdu do zastávky, hned po ohlášení zastávky, na které se vozidlo nachází (funguje například v tramvajích v Praze)

14 %

Kombinace předchozích dvou – při dojezdu do zastávky hned po ohlášení zastávky, na které se vozidlo nachází a znovu po rozjezdu vozidla

73 %

Hlasovalo: 110     Anketa byla ukončena

23.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies