VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kdy ohlásit příští zastávku? Dopravní podnik přemýšlí o změně

Brno – Jako v Londýně nebo v Praze se můžou od příštího roku cítit cestující brněnskou hromadnou dopravou. Dopravní podnik zvažuje, že změní způsob ohlašování zastávek uvnitř vozů.

23.10.2014 16
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Doposud hlas například v tramvaji hlásil příští zastávku poté, co se zavřou dveře a tramvaj se rozjede. „Tenhle způsob mi připadá nešťastný. Kdybych nebyl Brňan, asi by mě jako turistu nebo přespolního štvalo, kdybych se o příští zastávce dozvěděl až poté, kdy už z tramvaje nemůžu vystoupit," mínil Ondřej Mazal.

Na webu www.dpmb.cz proto podnik spustil anketu, ve které lidem nabízí změnu. „Občas nám přijde od cestujících připomínka nebo podnět, zda by nestálo za zvážení změnit způsob ohlašování příští zastávky. Pisatelé většinou zmiňují pražský model, kdy vozidlo hlásí při dojezdu název zastávky, ke které právě přijelo, a hned poté název příští zastávky," vysvětlil generální ředitel podniku Miloš Havránek.

V anketě mají lidé na výběr mezi stávajícím způsobem, pražským či také londýnským způsobem, anebo kombinací obou způsobů.

Jestliže si lidé zvolí nový způsob oznamování zastávek, podnik ho změní až v příštím roce, kdy vymění také hlas oznamovatele. Do výběrového řízení na nového hlasatele se zájemci můžou přihlašovat až do jednatřicátého říj­na.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

Kdy by měla být ohlášena příští zastávka?

Několik vteřin po rozjezdu vozidla (aktuálně platí v Brně)

14 %

Při dojezdu do zastávky, hned po ohlášení zastávky, na které se vozidlo nachází (funguje například v tramvajích v Praze)

14 %

Kombinace předchozích dvou – při dojezdu do zastávky hned po ohlášení zastávky, na které se vozidlo nachází a znovu po rozjezdu vozidla

73 %

Hlasovalo: 110

Anketa byla ukončena

23.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.
18

OBRAZEM: Poslední ohňostroj ukázal Nebe na Zemi. V jazzovém rytmu

Dny dopravní nostalgie v Brně.
17

Parní vlak na šestiproudé silnici? Dopravní nostalgie připomíná historické linky

Nejlepší osvěžení? Jízda na obří skluzavce na Kraví hoře, pochvalují si Brňané

Brno /VIDEO/ – Z brněnské Kraví hory se v sobotu rozléhá nadšený výskot. Přestože je venku úmorné horko, davy lidí pospíchají parkem až na vrchol kopce. S nafukovacími kruhy nebo lehátky pod paží se přišli osvěžit na více než tři sta metrů dlouhou vodní skluzavku. V Brně začal druhý ročník akce Slide Czech, která se bude postupně konat ve více než deseti městech v České republice.

Nezletilý motorkář má středně těžké poranění nohy. Po srážce s náklaďákem

Brněnsko - V péči lékařů skončil v sobotu odpoledne sedmnáctiletý motorkář. Na křižovatce mezi Újezdem u Brna a Sokolnicemi na Brněnsku se srazil s nákladním autem. "Měl středně těžká poranění dolní končetiny. Záchranáři jej převezli do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Vytrvalejší cestovatel než vlk. Rys přišel do Moravského krasu až z Beskyd

Blanensko – Vědci minulý týden odchytili a očipovali rysa v Moravském krasu. Očekávají, že díky tomu získají nové poznatky o vzácné šelmě.

Díky práci snů zdarma cestuje po světě. Při natáčení mu ale opice ukradla kameru

Brno - Videa z různých koutů světa natáčí z loďky či horkovzdušného balonu. Sedmadvacetiletý Michal Gálik loni vyhrál v brněnské společnosti Sygic Travel konkurz na práci snů. Díky ní rok zdarma cestuje po světě a natáčí 360stupňová videa do internetové aplikace pro cestovatele. „Raději cestuji za přírodou než do měst. Je v nich na mě moc stresu a ruchu," tvrdí mladík.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies