Z horní části Lesné až do centra města autobusem bez přestupů? Pro obyvatele jednoho z největších brněnských sídlišť dlouhou dobu pouze nesplněný sen, od úterý však realita. Nová linka číslo 45, kterou brněnský dopravní podnik zavádí, pojede ze zastávky Lesnická na Moravské náměstí.

Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, dopravní podnik novou autobusovou linku zavedl právě na přání obyvatel městské části Brno-sever. „Po této trase už při výluce v ulici Milady Horákové autobusy jezdily a bylo to šikovné. Ušetřila jsem tak spoustu času při přestupování," vysvětlila například Barbora Švarcová.

změny v MHD
- z Lesné do centra Brna nově pojede autobusová linka 45, navážou na ni spoje linky 46
- prvního září skončí výluka v Merhautově ulici, tramvaje linky číslo 5 přes ni projedou do Štefánikovy čtvrti
- dopravní podnik také obnoví provoz tramvajových linek 2 a 5 přes Vídeňskou ulici k ústřednímu hřbitovu a do Modřic

Na novou linku bude téměř půl milionu přispívat také radnice Brna-severu. „Vyčlenili jsme na to peníze, doufáme, že v příštím roce už se linka dostane do klasického plánu dopravy a bude ji platit město," sdělil starosta druhé největší brněnské městské části Martin Maleček.

Podle mluvčí dopravního podniku Lindy Hailichové autobusy budou jezdit ve všední den mezi šestou hodinou ráno a sedmou večer. „Propojíme je navíc s vybranými spoji linky 46 v úseku od stanice Haškova až k Lesnické," upozornila Hailichová.

Se začátkem školního roku také končí některé rozsáhlé výluky, které Brňanům komplikovaly cestování po městě. „Letní prázdniny vždycky znamenají nejrůznější změny v jízdních řádech. Letos mi nejvíc vadila nepříjemná výluka v Merhautově ulici, kde bydlím," poukázal na náročnou opravu horkovodu Brňan Jan Vaněk.

Právě uzavírka v Merhautově v úterý skončí. „Linka číslo 5 přes ni zase pojede do Štefánikovy čtvrti. Skončila i uzavírka Vídeňské, takže obnovíme provoz tramvajových linek číslo 2 a 5 k ústřednímu hřbitovu a do Modřic," upozornila Hailichová.

Díky opravám tramvajových tratí, na které se dopravní podnik v létě zaměřil, se lidé mohou těšit na tišší jízdu tramvají v ulicích. „I kvůli tomu jsme zrekonstruovali trať právě ve Vídeňské, Purkyňově a Kosmově ulici," vyjmenovala Hailichová. Do oprav podnik investoval zhruba sto milionů korun.

I přesto, že končí také vlaková výluka mezi Brnem a Kuřimí, zůstane i nadále v provozu posilová tramvajová linka P6. Stále totiž nepojedou vlaky z Králova Pole na hlavní nádraží. „Budeme nahrazovat každý druhý vlak, který z Kuřimi přijede," sdělil vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl.