VYBERTE SI REGION

Konec uzavírky: řidičům v Králově Poli se uleví

Brno – Uzavírka Porgesovy ulice, která od listopadu komplikuje dopravu v okolí královopolského Teska, skončí v půli května.

8.4.2011 10
SDÍLEJ:

Stavba Svitavské radiály.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Dokonalé bludiště. Tak hodnotí řidiči dopravní situaci v okolí stavby Svitavské radiály, která v Králově Poli navazuje na rozestavěné Dobrovského tunely. Už za pár týdnů bude průjezd touto částí velkého městského okruhu snazší. Uzavírka Porgesovy ulice, která komplikuje lidem jízdu ve směru z Husovic, má totiž podle aktuálního harmonogramu skončit 15. května.

Neprůjezdný je od loňského listopadu sice jen jeden ze dvou směrů silnice, situace je však kvůli tomu nepřehledná v celém okolí staveniště. „Už mnohokrát se mi stalo, že řidiče přede mnou spleť silnic tak zmátla, že nakonec odbočil jinam, než chtěl, a pak rozpačitě hledal, jak se vrátit na původní trasu,“ popsal Tomáš Sláma, který místem každodenně projíždí.

Objízdná trasa řidiče vede přes kruhový objezd u nákupního centra Tesco a uprostřed rozestavěné mimoúrovňové křižovatky se napojuje na ulici Sportovní. „Právě tuto nepříjemnou trasu už řidiči po květnovém zprovoznění další části křižovatky nebudou muset využívat,“ uvedl pro Brněnský deník Rovnost Vít Tachovský z firmy PK Ossendorf, která stavbu křižovatky projektovala.

Auta poté projedou od Husovického tunelu do Králova Pole, aniž by je zdržovala křižovatka s ulicí Sportovní. „Už aby to bylo, projíždět touto částí okruhu je opravdu za trest,“ zhodnotil řidič Sláma.

Celá mimoúrovňová křižovatka Svitavské radiály má stát bezmála dvě miliardy korun a podle původních plánů měla být hotová už loni. Stavba se však zpozdila a ani nyní není zcela jasné, kdy bude dokončena. „Má sloužit především jako vyústění Dobrovského tunelů, jejichž dokončení je stále ještě nejisté. Proto je zbytečné, abychom křižovatku nyní dostavěli celou. Reklamační lhůty pak totiž běží bez ohledu na to, že část křižovatky není možné využívat,“ vysvětlil důvod dalšího zdržení generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc.

Další žaloba

Stavba Dobrovského tunelů už se sice po několikaměsíční přestávce opět rozběhla, nikdo ale neumí říct, jak dlouho stavební stroje na staveništi vydrží. Občanské sdružení Velký městský okruh, kvůli jehož žalobě loni zrušil pražský městský soud tunelům stavební povolení, totiž zvažuje další žalobu. „Ministerstvo dopravy na základě verdiktu soudu vydalo ke stavbě nové stanovisko, to je však ještě horší, než stanovisko předchozí,“ uvedl předseda sdružení Karel Štěpaník, který upozorňuje především na překračování hlukových limitů v okolí tunelů.

Velká část řidičů i obyvatel Žabovřesk se však naopak nemůže dočkat, až budou tunely hotové a utichne hluk ze stavby. Objízdné trasy totiž zatěžují celé Žabovřesky i Královo Pole.

Nadměrnou dopravou trpí například také areál Vysokého učení technického pod Palackého vrchem, přes který řidiči staveniště často objíždí. Od tohoto týdne navíc přes areál vede objízdná trasa pro nákladní auta, která kvůli sníženému průjezdu neprojedou křižovatku ulic Hradecká a Královopolská. „S dočasným přesměrováním dopravy do ulic Technická a U Vodárny jsme souhlasili, přestože už nyní vnímáme stávající dopravní zátěž jako kritickou. Je to ale jediná cesta, jak umožnit dokončení stavby, která má pro Brno zásadní význam,“ povzdechl si kvestor univerzity Vladimír Kotek.

Autor: Zuzana Taušová

8.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto. Nehoda.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Hokejový souboj dvou brněnských univerzit. Ilustrační foto.
23

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Jihomoravská ČSSD chce ve vedení strany Sobotku a Tejce

Brno – Jihomoravská ČSSD na sobotní krajské konferenci v Brně schválila nominaci premiéra Bohuslava Sobotky na předsedu strany a Jeronýma Tejce na prvního místopředsedu strany. Novinářům to řekl tajemník klubu ČSSD v krajském zastupitelstvu Petr Šikula. Jihomoravská ČSSD je první, která nominovala na statutárního místopředsedu někoho jiného než ministra vnitra Milana Chovance. Sobotka zatím získal podporu všude. Premiér preferuje Chovance a už dříve řekl, že k Tejcovi nemá důvěru.

Zmatení řidiči. V ulici u Mahenova divadla jezdí v protisměru

Brno – Troubením a nadávkami si vyřizovali účty řidiči, kteří se čelně setkali v brněnské ulici Za Divadlem. Před třemi dny se na polovině ulice blíže k Mahenovu divadlu, kde parkují desítky aut, změnil směr jízdy. Řidiči proto ulicí nově projedou jak ve směru od Malinovského náměstí, tak z Jezuitské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies