Sdružení má nabídnout základnu pro společné jednání obcí z Brněnska. „Hlavní věc, která mě napadá je možnost probírat spolu zásadní dopravní stavby,“ uvedl Macek. Pro přijetí do partnerství musí obce splnit dvě podmínky. Nejméně čtvrtina obyvatel musí dojíždět za prací do Brna cesta do něj nesmí zabrat víc než čtyřicet minut jízdy autem. Podle studie kterou si kraj nechal zpracovat se podle těchto měřítek stane součástí partnerství šestadevadesát ob­cí.

Vybraní zástupci z dvanácti z nich se sešli už v lednu na krajském úřadě. Mezi nimi byl i starosta Ostopovic Jan Symon. „Mám z toho dobrý pocit. Takové sdružení mělo vzniknout už mnohem dřív,“ řekl Symon. Podle něj, je dobře, že se obce budou moc vyjadřovat k plánovaným projektům Brna i okolí obcí dřív, než je o nich rozhodnuto. „Do teď si každý plánuje jen ve svém vlastním katastru. Například nehledí na to jak nová silnice ovlivní dopravu v sousední obci,“ uvedl Symon.

Sdružení má také pomoct získávání peněz z evropských fondů. „Po roce 2014 bude unie klást větší důraz na příměstské regiony,“ upozornil Macek. Souhlasí s ním i Symon. „Lépe se nám bude žádat o dotace jako jedno společenství, než kdyby se snažila každá obec sama,“ usoudil Symon.

Pro sdružení teď krajští úředníci vymýšlí vhodnou právní formu. „Musí se zvolit dobře. Aby naše kroky pak měly nějakou váhu,“ uvedl místostarosta Šlapanic Svatopluk Novák, který se také zúčastnil informativní schůzky. Právníci z krajského úřadu by měli rozhodnout do konce února. „V březnu už by mohla proběhnout první schůzka nového sdružení,“ informoval Macek.