Kde by měly být budovány kruhové objezdy?

Měly by být především na vjezdech do sídlišť nebo nákupních zón. Jednoduše řečeno všude tam, kde je vhodné řidiče upozornit na změnu vrytmu jízdy. Nabízí se například vybudování takové křižovatky na křížení ulic Jedovnická a Novolíšeňská uZetoru, zde ale dali přednost světelné křižovatce.

Kde jsou vBrně jedny zprvních kruhových objezdů?

Historicky první okružní křižovatka vBrně je Slovanské náměstí vKrálově Poli. Jedna zprvních je také vulici Okružní na Lesné, ale ta se příliš nepovedla.

Je možné vystavět kruhový objezd na jakémkoliv křížení?

Okružní křižovatky nemohou nahradit všechny křižovatky řízené světelným signalizačním zařízením. Zvláště vpřípadech, kdy jsou světelné křižovatky vkoordinaci. Atěch je vBrně velkáčást.

Co všechno ovlivňuje rozhodnutí, zda zvolit křižovatku okružní nebo světelnou?

Ikdyž okružní křižovatka vnaprosté většině případů dokáže kapacitně zvládnout stejné množství vozidel jako světelná, výběr není jednoduchý. Především kvůli dostatku místa, které je na objezdech třeba. Ataké koordinaci navazujících křižovatek a rozdělení dopravních proudů.

Jsou okružní křižovatky bezpečnější než světelné?

Správně navržené a vybudované okružní křižovatky snižují především následky dopravních nehod. Ikdyž vmnohých případech došlo knavýšení počtu dopravních nehod, a to mnohdy ivdůsledku neznalosti řidičů jízdy po kruhovém objezdu. Většina nehod je ale pouze takzvaná „plechařina,“ tedy pouze shmotnou škodou. Jedná se hlavně onehody sbočním kontaktem vozidel při relativně nízkých rychlostech.

Jak by měl vypadat bezpečný kruhový objezd?

Hlavně musí donutit řidiče snížit rychlost jízdy. Znamená to, že žádná okružní křižovatka nesmí být průjezdná vpřímém směru, řidiče musí donutit změnit směr své jízdy. Optimální rychlost by měla být dvacet až třicet kilometrů vhodině.