VYBERTE SI REGION

Kuřimští zablokují přechod. Chtějí obchvat

Kuřim - Na dvacet minut pozastaví v pátek provoz u kuřimské sokolovny místní Občanské sdružení pro realizaci obchvatu města Kuřim. Od půl páté odpoledne se na přechod, který vede přes hlavní silnici z Tišnova směrem na Brno, postaví přes padesát lidí.

14.5.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

„Chceme dát odpovědným institucím a jednotlivým politikům ve městě i v kraji jasně najevo, že situace s tranzitní dopravou přes Kuřim je už naprosto neúnosná a vyžaduje rychlé a důrazné řešení,“ vysvětlil organizátor protestu Miloslav Kovařík.

Po silnici a dále po ulicích města Kuřim projede podle něj denně až osmnáct tisíc automobilů. „V důsledku toho ničí výfukové zplodiny, hluk a otřesy životní prostředí a zdraví obyvatel města,“ tvrdí Kovařík. Dalším negativním důsledkem je podle jeho slov snížení bezpečnosti chodců a zvláště dětí.

Problém zhoršuje připravovaná výstavba rychlostní komunikace R43. Ředitelství silnic a dálnic Brno prosazuje dopravu přes město nebo severní obchvat, s čímž sdružení ani vedení obce nesouhlasí.

„Za podmínek, které nabízí ředitelství, nás čeká zpomalení dopravy ve městě. Už teď je tady víc než dost aut, další město zablokují,“ míní Kovařík. Jediná varianta, na kterou hodlá sdružení přistoupit, je jižní obchvat. „Měl by procházet tunelem Kuřimskou horou. Vyřešilo by to současné problémy s dopravou,“ řekl přesvědčeně Kovařík.

Tento návrh podporuje i zastupitelstvo obce. „Shodli jsme se na tom, že je jižní obchvat skutečně nejlepší řešení,“ potvrdil rozhodnutí starosta Oldřich Štarha. Podle jeho slov s Ředitelstvím silnic a dálnic jedná. Vyjádření ředitelství se redakci sehnat nepodařilo.

Autor: Marija Nobilisová

14.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies