„Chceme dát odpovědným institucím a jednotlivým politikům ve městě i v kraji jasně najevo, že situace s tranzitní dopravou přes Kuřim je už naprosto neúnosná a vyžaduje rychlé a důrazné řešení,“ vysvětlil organizátor protestu Miloslav Kovařík.

Po silnici a dále po ulicích města Kuřim projede podle něj denně až osmnáct tisíc automobilů. „V důsledku toho ničí výfukové zplodiny, hluk a otřesy životní prostředí a zdraví obyvatel města,“ tvrdí Kovařík. Dalším negativním důsledkem je podle jeho slov snížení bezpečnosti chodců a zvláště dětí.

Problém zhoršuje připravovaná výstavba rychlostní komunikace R43. Ředitelství silnic a dálnic Brno prosazuje dopravu přes město nebo severní obchvat, s čímž sdružení ani vedení obce nesouhlasí.

„Za podmínek, které nabízí ředitelství, nás čeká zpomalení dopravy ve městě. Už teď je tady víc než dost aut, další město zablokují,“ míní Kovařík. Jediná varianta, na kterou hodlá sdružení přistoupit, je jižní obchvat. „Měl by procházet tunelem Kuřimskou horou. Vyřešilo by to současné problémy s dopravou,“ řekl přesvědčeně Kovařík.

Tento návrh podporuje i zastupitelstvo obce. „Shodli jsme se na tom, že je jižní obchvat skutečně nejlepší řešení,“ potvrdil rozhodnutí starosta Oldřich Štarha. Podle jeho slov s Ředitelstvím silnic a dálnic jedná. Vyjádření ředitelství se redakci sehnat nepodařilo.