Domyslí si, že nervózní muž strávil s nemocným dítětem půl noci na pohotovosti a skoro nespal. A o pár minut později už se usmívá na dalšího zákazníka. Ivana Kostúrová s lidmi v lékárně jedná s pochopením. A dostala za to mistrovský titul. Studentka Farmaceutické fakulty Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně totiž tento měsíc vybojovala první místo v nadnárodním kole soutěže lékárenské komunikace.

„Jen ze zájmu jsem se přihlásila do semináře Efektivní komunikace v lékárně. Že mě na konci kurzu vybrali do školního kola soutěže, mě překvapilo,“ říká Kostúrová.

Nejlepší absolventi semináře se každoročně účastní klání o mistrovský titul. Posláním kurzu je ale především pomoci studentům, aby kromě odborných znalostí ovládli i umění jednat s lidmi. Kromě jiného se v něm proto seznamují s typologií klientů lékárny.

Například zákazník neruda je věčně nazlobený. A kverulant dává všem najevo, že žádnou radu od nikoho nepotřebuje. „Nejčastější je ale běžný typ zákazníka, který dává přednost slušnému jednání. Každému z nich vyhovuje trochu jiný přístup. Důležité je, aby si z lékárny všichni odnesli jasnou informaci o tom, jak s léčivem naložit. Především jde totiž hlavně o to, aby léky neškodily a skutečně pomáhaly,“ podotýká Kostúrová.