VYBERTE SI REGION

Kvůli drahé naftě omezíme noční rozjezdy, připustil primátor

Brno – Brněnský fenomén, noční rozjezdy autobusů, mohou doplatit na neustále rostoucí cenu nafty. Brněnský dopravní podnik totiž hledá způsoby, jak na zvyšující se náklady spojené především s provozem autobusových linek reagovat. Současné ceny tak mohou mít vliv i na počet nabízených nočních spojů. Dopravní podnik uvažuje i o alternativních zdrojích paliva.

6.4.2012 45
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Za litr nafty v současnosti zaplatíme o více než dvě koruny více, než jsme počítali v rozpočtu. Měsíčně to znamená navýšení nákladů o jeden a půl až dva miliony korun. Naštěstí byla mírná zima, méně jsme topili, tím se cen nafty v prvních měsících roku vykompenzovali. Nyní ale začínáme počítat ztráty,“ sdělil ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Dopravní podnik začíná uvažovat o přestavbě autobusů, tak aby byly schopné využívat i další druhy paliv. „Uvažujeme například o zemním plynu, vodíku nebo bionaftě,“ vysvětlil Havránek.

Podle brněnského primátora Romana Onderky však podobná modernizace vozového parku nebude v příštích třech letech možná. „V rozpočtech na ni těžko najdeme peníze. Dopravní podnik musí ušetřit především efektivním hospodařením. Dokážu si například představit omezení některých linek,“ sdělil primátor.

Úsporná opatření se mohou dotknout například některých nočních spojů. „Tradiční rozjezdy chci samozřejmě zachovat. Autobusy by ale podle mě nemusely jezdit tak často, jako nyní. Myslím si, že lidé, kteří se jdou v noci bavit, se klidně smíří s tím, že na svůj odvoz domů počkají o chvíli déle,“ sdělil Onderka.

V nejbližší době se však Brňané omezení nočních spojů obávat nemusí „Smlouva na rozsah dopravy pro letošní rok už je uzavřená. Doufáme, že k výraznému omezení nebudeme muset přistoupit ani v letech následujících. Úspor chceme dosáhnout hledáním rezerv uvnitř společnosti,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Rušení některých rozjezdů se nepřejí ani někteří obyvatelé Brna. „Za příklad nás dávají i v ostatních městech. A někde je systém nočních spojů naprosto chaotický. Třeba v Praze raději jezdím taxíkem,“ řekl například student Radovan Minář.

Současné ceny nafty způsobují problémy i dalším dopravním podnikům v kraji. „Pro společnost Kordis zajišťujeme část krajské hromadné dopravy. Když jsme uzavírali smlouvu, nepočítali jsme s takovým nárůstem cen pohonných hmot. Ztráty se promítnou především do nákupu a modernizace autobusů,“ sdělil ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar. Průměrné ceny nafty v kraji překračují 37 korun za litr. Dopravci mají většinou velkoobchodní slevy v řádech několika korun.

Autor: Jan Spěšný

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 45
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies