VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli zpoždění oprav Minské hrozí kolaps dopravy

Brno – Jedné z nejdůležitějších brněnských dopravních tepen hrozí každou chvíli havárie. A předloňský kolaps dopravy po propadnutí kanalizace dokázal, že silnice v ulicích Minská a Horova je pro brněnské Žabovřesky a přilehlé městské části klíčová.

25.2.2011 45
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Kompletní opravu ulic slibuje město už více než rok. Loňské rozhodnutí soudu o zastavení prací na takzvaných tunelech Dobrovského ovšem znamená i odklad začátku oprav za 139 milionů korun na neurčito, nejdříve na léto příštího roku.

„Termín oprav ulice přímo souvisí se stavbou tunelů. Teprve až se otevřou, je možné uzavřít Minskou a naplánovat objížďky,“ upozornil mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Podle starosty městské části Marka Šlapala je v Minské a Horově ulici dnes prakticky všechno špatně. „Vše je v havarijním stavu. Silnice, koleje i kanalizace,“ upozornil starosta Šlapal.

Zároveň varoval před opakováním kolapsu z prosince roku 2009. Tehdy havárie kanalizace v Žabovřeskách na dva týdny zcela ochromila osobní i veřejnou hromadnou dopravu. Objížďka ulicemi Tábor, Zborovská, Jindřichova, Makovského náměstí a Přívrat sice byla nejkratší z možných náhrad, ale úzké silnice nestačily pojmout náhlý nápor aut.

Autobusy náhradní dopravy nebyly schopné dodržovat jízdní řády. „Uzavření Minské a Horovy je pro náhradní dopravu náročné. Je to významný průtah. Jezdí tudy dvě tramvajové linky obsluhující celou čtvrť,“ podotkla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

83 let stará kanalizace

Stálé nebezpečí potvrdila mluvčí Brněnských vodáren a kanalizací které budou ulice opravovat Renata Hermanová. „Kanalizace je čtyřiaosmdesát let stará a rizika havárie jsou stále stejná. Je možné, že do roku 2012 nebudou problémy, ale kvůli dopravní zátěži je stejně tak možné že v některém úseku kanalizace havaruje,“ sdělila mluvčí.

Špatné zkušenosti s Minskou mají řidiči i bez havárií. „Jezdím tudy z práce do Bystrce kde bydlím. Minská je beznadějně přetížená. Jízda autem v kolejišti připomíná tankodrom. Panely mezi kolejemi jsou posunuté a spárování se vydroluje,“ popsal Tomáš Záležák.

Podle něj vadí především dopravní přetížení ulice. „Když se Minské neodlehčí, tak to budou vyhozené peníze a svršek se zase brzo zničí. Nehledě na to, že pokud se začne opravovat hned teď, auta Žabovřeskami prostě neprojedou a můžu chodit až na zastávku tramvaje Bráfova v klidu pěšky,“ obává se Záležák.

Právě kvůli obavě ze zahlcení ulic Žabovřesk chce město opravovat ulice až po otevření tunelu Dobrovského. „Po Minské sice nevede objížďka, ale lidé ji jako náhradu zavřeného úseku městského okruhu využívají. Do otevření tunelů ji prostě opravit nelze,“ řekl Šlapal.

Podle ředitele brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavla Doležala lze dostavět tunely do poloviny příštího roku. „Je to ale optimistický odhad pro případ, že začneme opět stavět v březnu,“ upozornil Doležal. Původně přitom silničáři plánovali stihnout konec roku 2011.

O novém stavebním povolení pro tunely nyní rozhoduje ministerstvo dopravy. „Předpokládáme, že stihneme rozhodnout do konce února,“ uvedl mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.

Kritická situace

Pokud se nepodaří stavbu znovu spustit, bude situace v Minské kritická. Silničáři totiž budou muset zavřít i už hotové části silnic městského okruhu v Žabovřeskách. „To znamená navést všechna auta do ulic Žabovřesk. Na objízdných trasách přitom pracujeme už půl druhého měsíce a doposud se nám nepodařilo je vytyčit. Na mnoho silnic tolik aut prostě nemůže ať už kvůli havarijní kanalizaci nebo nebezpečným mostům,“ varoval projektant městského okruhu Jan Ossendorf.

Kvůli obavám z budoucnosti píší dnes představitelé Žabovřesk dopis pro ministerstvo dopravy v němž žádají urychlený začátek výstavby tunelů. K podpisu jej nabídnou i obyčejným lidem. „Určitě jej podepíši. Pod okny mi jezdí stovky aut a jsem ochotná to snášet jen po nezbytně dlouhou dobu,“ vyjádřila názor místních Jitka Hamanová.

Autor: Petr Jeřábek

25.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 45
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies