Povrch jako skluzavka měl donedávna most pro pěší u tramvajové zastávky Švermova v brněnské městské části Bohunice. Společnost Brněnské komunikace, která se o většinu chodníků a silnic ve městě stará, jej vybavila novým drsným nátěrem. Jenže ten se na mnoha místech odlupuje.

Bohunická radnice požaduje nápravu. „Když napršelo, byla lávka hodně nebezpečná. Nový povrch jsme proto přivítali. Bohužel za chvíli se začal loupat a odpadávat. Komplikuje to život chodcům i úklidové firmě která se o čistotu mostu stará,“ uvedl bohunický místostarosta Antonín Crha.

Nekvalitní povrch vadí i obyvatelům. „Nevypadá to hezky. Na mnoha místech jsou díry. Někdo to podle mě odflákl. Ale je to lepší, než když to klouzalo. Syn tady dříve dokonce upadl a já měl problém lávku přejít,“ řekl například Stanislav Kalousek, který žije v nedaleké Okrouhlé ulici.

Nového povrchu se však lávka dočká až po zimě. „Stížnosti na kluzkou vrstvu na mostě jsme zaznamenali už před dvěma lety. Pro zlepšení stavu jsme se rozhodli v době záruční lhůty položit na lávku další vrstvu s hrubým vsypem. Závady, které se nyní na lávce objevily, se týkají právě této dodatečně nanesené vrstvy. Na některých místech nedošlo k dokonalému přilepení k podkladu. U zhotovitele jsme povrch reklamovali. Firma však kvůli nízkým teplotám lávku opraví až na jaře,“ uvedla mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Jinde bez problémů

Společnost už jednu lávku v Bohunicích nedávno opravovala. „S tou podobné problémy nejsou. Nechápu, proč nepoužili stejnou technologii,“ sdělil Kalousek.

To však podle mluvčí Navrátilové nešlo. „Na lávce u Běloruské ulice jsme kompletně vyměnili mostní svršek včetně nových říms. Proto jsme tam mohli použít celoplošnou izolaci mostu z natavovaných asfaltových pásů a živičný kryt. Na lávce u Švermovy ulice byl stav konstrukce dobrý. Aby se nemusela celá bourat, zvolili jsme odlišnou technologii. Ta bez problému funguje na několika dalších mostech,“ vysvětlila mluvčí.

Společnost Brněnské komunikace zaplatí za údržbu lávek v Brně ročně asi patnáct milionů korun. „Na příští rok plánujeme rekonstrukci mostu přes Vejrostovu ulici v Bystrci,“ uvedla Navrátilová.

Stížností na stav lávek je podle ní minimum. Radnice brněnských městských částí však mnohdy upozorňují na špatnou kvalitu některých silnic a chodníků. „Stížnosti se snažíme operativně řešit. Na základě opakovaných žádostí radnice Maloměřic a Obřan jsme například zahájili přípravu souvislé údržby chodníku v tamní Fryčajově ulici. Musíme ji však zkoordinovat s harmonogramem výkopových prací,“ vysvětlila mluvčí Brněnských komunikací.

Opravu právě tohoto místa by starostka Maloměřic a Obřan Klára Liptáková přivítala. „Je to úsek u hlavní silnice, kolem kterého řidiči opouštějí město směrem do Bílovic. Cesta je ve velmi špatném stavu a určitě to není dobrá vizitka pro celé Brno,“ řekla starostka.