VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leden plní posilovny čím dál méně. Přestože chtějí Brňané hubnout

Brno /ANKETA/ – Nejčastější slovo na začátku seznamu novoročních předsevzetí řady Brňanů? Zhubnout. U mnohých opakovaně. V posledních letech ale berou tito lidé tělocvičny útokem stále méně. Může za to nedostatek peněz i rezignace.

5.1.2013 1
SDÍLEJ:

Hubnout Brňané chtějí, ale často pravidelně cvičit nezvládnou.Foto: DENÍK/ Lubomír Stehlík

„Už si ani nepamatuju, kdy bych si na začátku roku neporučila dostat dolů alespoň pět kilo. Tedy ze začátku pět kilo. Další rok už to bylo šest, potom osm. Nyní moji ideální postavu obaluje přes deset kilo tuku a popravdě řečeno svému letošnímu předsevzetí zhubnout příliš nevěřím," svěřila se Brňanka Jana Slavíčková.

Pracuje jako prodavačka a sedavé zaměstnání se podle ní na její postavě projevilo nejvíce. „Zkoušela jsem chodit plavat, do posilovny i na jógu. Všechno jsem ale po několika lednových návštěvách vzdala. Připadala jsem si nejtlustší, nešikovná a nakonec jsem radši zůstala doma u televize nebo zašla do kavárny," dodala Slavíčková.

Podle majitelů posiloven je Brňanka jednou z typických lednových návštěvnic. Potvrdil to například Jakub Kolman z posilovny Průvan v Brně – střed. „V lednu je návštěvnost každý rok vyšší. Ne hned první dny, ale až poté, co se lidé vrátí z dovolené. Po zkušenostech z minulých let čekáme stejný vývoj návštěvnosti i letos. Že je leden nejsilnější, je ale jen klišé. Paradoxně nejvíc lidí se probere většinou až v březnu. To si uvědomí, že potřebují hubnout do plavek," informoval Kolman.

Lidem, kteří se začátkem roku rozhodnou začít se sportem ale nadšení většinou dlouho nevydrží. „Počítáme s tím, že zákazníci, kteří se vyrojili v lednu, tu dlouho nezůstanou. Mám fitcentrum teprve rok, takže zatím s loňským rokem nemůžu srovnávat, ale už nyní je větší zájem o trenéry a pronájem hal než přes rok. Zatím plno nemáme, začátek ledna je ospalejší. Myslím ale, že lidé se často ještě vzpamatovávají ze svátků, nebo se ještě nevrátili z dovolených," řekl muž.

Ve větší příliv návštěvníků doufají i další sportovní zařízení v Brně. „Na podzim jsme otevřeli novou lekci zumby. V prosinci se ale tanečnice začaly vytrácet. Mysleli jsme, že mají přes Vánoce spoustu povinností a že se vrátí v lednu. Zatím se ale pořád neobjevily," konstatovala manažerka tělovýchovné jednoty Tesla Brno Elvíra Jeronimová.

Dodala, že doufá, že lidé se vrátí příští týden. „Například na základní škole v Lesné měly děti ve čtvrtek a v pátek ředitelské volno a tak s nimi mohli být na dovolené i rodiče. Předpokládám ale, že hlavním důvodem menšího zájmu je finanční krize. Lidé musí jíst a bydlet. Sport se dá vynechat, tak na něm šetří," usoudila Jeronimová. Větší zájem než začátkem roku podle ní byl na podzim a před Vánoci, a to o permanentky do bazénu.

Ty lidé kupovali také v kohoutovickém aquaparku. „Předpokládáme, že šlo jednak o dárky k Vánocům, ale že je lidé kupovali i právě pro sebe, aby mohli v dalším roce začít sportovat. Zájem se zvedl už na podzim. Přímo v lednu zatím nějak nestoupl," řekla Simona Měkynová ze společnosti Starez-sport, která aquapark provozuje.

Řada firem se přitom radí s reklamními agenturami, jak návštěvníky přilákat. „Na začátku ledna se vedení firem schází, aby promysleli strategii. Lidé jsou po Vánocích nakloněni změnám a toho se firmy zaměřené na sport a zdravou výživu snaží využít," potvrdil reklamní specialista Tomáš Zindulka.

Podle Jerominové ale nepomáhá ani reklama. „Zkoušeli jsme různé výhodné balíčky a vstupné do bazénu jsme pro důchodce snížili z šedesáti na čtyřicet korun. Když nepomohlo ani to, nepomůže asi nic," uzavřela Jeronimová.

Souhlasí s ní i studentka Eva Kocmanová. „Nějakou dobu už cvičím jen doma a ušetřím tak čas i peníze. Nenapadá mě nabídka, která by to mohla změnit," poznamenala žena.

Autor: Jan Spěšný, Anna Fajkusová

Dáváte si novoroční předsevzetí?

ANO

13 %

NE

88 %

Hlasovalo: 64

Anketa byla ukončena

5.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.
18

OBRAZEM: Poslední ohňostroj ukázal Nebe na Zemi. V jazzovém rytmu

Dny dopravní nostalgie v Brně.
17

Parní vlak na šestiproudé silnici? Dopravní nostalgie připomíná historické linky

Nejlepší osvěžení? Jízda na obří skluzavce na Kraví hoře, pochvalují si Brňané

Brno /VIDEO/ – Z brněnské Kraví hory se v sobotu rozléhá nadšený výskot. Přestože je venku úmorné horko, davy lidí pospíchají parkem až na vrchol kopce. S nafukovacími kruhy nebo lehátky pod paží se přišli osvěžit na více než tři sta metrů dlouhou vodní skluzavku. V Brně začal druhý ročník akce Slide Czech, která se bude postupně konat ve více než deseti městech v České republice.

Nezletilý motorkář má středně těžké poranění nohy. Po srážce s náklaďákem

Brněnsko - V péči lékařů skončil v sobotu odpoledne sedmnáctiletý motorkář. Na křižovatce mezi Újezdem u Brna a Sokolnicemi na Brněnsku se srazil s nákladním autem. "Měl středně těžká poranění dolní končetiny. Záchranáři jej převezli do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Vytrvalejší cestovatel než vlk. Rys přišel do Moravského krasu až z Beskyd

Blanensko – Vědci minulý týden odchytili a očipovali rysa v Moravském krasu. Očekávají, že díky tomu získají nové poznatky o vzácné šelmě.

Díky práci snů zdarma cestuje po světě. Při natáčení mu ale opice ukradla kameru

Brno - Videa z různých koutů světa natáčí z loďky či horkovzdušného balonu. Sedmadvacetiletý Michal Gálik loni vyhrál v brněnské společnosti Sygic Travel konkurz na práci snů. Díky ní rok zdarma cestuje po světě a natáčí 360stupňová videa do internetové aplikace pro cestovatele. „Raději cestuji za přírodou než do měst. Je v nich na mě moc stresu a ruchu," tvrdí mladík.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies