VYBERTE SI REGION

Leo Venclík bude chybět na kandidátce do voleb

Brno - Venclíkovo místní sdružení občanských demokratů z Černých Polí odmítlo přijít na volební sněm. Starosta tak do komunálních voleb nepůjde.

25.3.2010 4
SDÍLEJ:

Leo Venclík.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Půl roku před podzimními komunálními volbami má Brno jednu jistotu. Jako starosta jedné z největších městských částí Brno–sever nebude dále pokračovat Leo Venclík. Čtvrteční předvolební sněm totiž jako vůdkyni kandidátky strany dal důvěru Sabině Tomíškové. Starosta městské části se o místo lídra neucházel. Členové jeho domácího místního sdružení Černá Pole se odmítli sněmu zúčastnit. Volili tak jen členové z Husovic a Lesné.

„S lidmi, kteří nyní stranu na Brně sever ovládli, být na kandidátce ani nechci. Ale nikomu jsme nezakazovali jít na sněm, rada místního sdružení jen vydala stanovisko. O tom, zda se jím bude řídit či ne, si každý člen pak rozhodne sám,“ uvedl Venclík.

K razantnímu kroku jej vedlo podezření z účelového nabírání členů strany především v Husovicích. Devadesát nových členů údajně na podzim nabrali Venclíkovi protivníci, aby omezili jeho vliv. „Jsem ochoten lidem říkat pravdu do očí. Proto mne nemají někteří lidé rádi,“ řekl Venclík.

Jeho slova razantně popírá šéf Husovického sdružení Jiří Hos. Ten má pro neúčast celého místního sdružení svoje vysvětlení. „Bratři Leo a Milan Venclíkovi si až doposud udržovali dojem, že politické posty jsou dědičné úřady. A teď se zalekli přímé politické konfrontace,“ prohlásil Hos.

Nově zvolená kandidátka na starostku Brna–sever Sabina Tomíšková krok místního sdružení kritizovala. „Uvnitř politické strany to nemá být boj na život a na smrt. Mně osobně je velmi líto, že lidé z Černých Polí nepřišli. Důvody, které je k jejich kroku vedly, mi zůstávají záhadou,“ uvedla Tomíšková.

Do volební kampaně chce zvolit osvědčená témata jako jsou doprava, parkování, či rozvoj školství, ale také jednu významnou změnu oproti svému předchůdci Venclíkovi. „Chci nechat zprivatizovat městské byty. Myslím si, že lidé, kteří v nich bydlí, se o ně dokáží nejlépe postarat. Brno–sever se tomuto kroku brání jako jedna z posledních městských částí v Brně,“ prohlásila Tomíšková. Leo Venclík až doposud privatizace bytů odmítal jako nevýhodné.

Podle místních změna v čele občanských demokratů pravděpodobně nebude znamenat změnu v poměrech v městské části. „Starosta má v radě jen jeden hlas. Dopad to bude mít spíše jen na volební výsledek strany,“ myslí si třeba Martin Maleček z Lesné.

Leo Venclík hodlá zůstat na postu starosty do podzimu, o tom, co bude dál zatím moc nemluvil. „Na politických postech nelpím. Uživím se i jinak,“ uvedl Venclík.

Politolog Martin Bastl si myslí, že ani čtvrteční krok nemusí nutně znamenat, že Venclík úplně zmizí z brněnské politiky. „Možná teď odejde do ústraní, ale nevylučuji ani variantu, že se za nějakou dobu zase vrátí a bude se znovu prát o pozice, které dřív s bratrem Milanem měli,“ řekl Bastl.

Autor: Petr Jeřábek

25.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies