V Brně stačí nasednout do letadla a za hodinu přestoupit na další linky do celého světa. Linka do Mnichova je v provozu skoro rok. Na začátku ji příliš cestujících nepoužívalo, nyní už je vše jinak.

Denně spojení využije průměrně padesát cestujících. „Tři pětiny z nich Mnichov používají k přestupu na další linky," uvedl ředitel brněnského letiště Tomáš Plaček.

Linku slíbil podpořit Jihomoravský kraj třiceti miliony, dalších patnáct mělo přidat Brno. Zatím nedodalo nic. „Ze strany letiště ani kraje nepřišel žádný návrh, jak to provést," informovala Zuzana Taušová z tiskového střediska magistrátu.

Stejně jako magistrát má i krajský úřad stále peníze v rozpočtu vyčleněné a nic z nich nevyplatil. „O podpoře leteckých linek stále jednáme s Evropskou unií," vysvětlila mluvčí úřadu Eliška Holešinská Windová

Jestli je linka ztrátová nebo zisková, vedení dopravce BMI neuvedlo. „Poptávka cestujících je zcela v souladu s naším očekáváním," okomentoval ředitel BMI Jochen Schandt.

45 000 000
korun slíbili společně Jihomoravský kraj a město Brno na podporu leteckých linek z Brna

Zejména silné podle něj bylo letošní září i uplynulá část října. Linku využívají především podnikatelé, ceny jednosměrných letenek totiž začínají na dvou tisících korun.

Ještě na jaře ředitel letiště Plaček informoval, že chce dopravce přidat další lety. „Připravuje zimní letový řád, ve kterém zvažuje rozšíření o čtyři lety týdně," uvedl Plaček.

Mluvčí BMI Samantha Marschová tehdy ale uvedla, že tyto debaty jsou ještě předčasné. Ve schváleném zimním letovém řádu je ale uvedený stejný počet letů jako nyní – šest týdně, žádné nepřibyly.

O nové linky by se chtěl zasadit i pravděpodobný budoucí hejtman Bohumil Šimek. „Rád bych obnovil ty, které z Brna už létaly. Například do Říma nebo španělské Barcelony," uvedl Šimek.

Brněnské letiště v posledních letech proslulo především jako dějiště kauz dosluhujícího hejtmana Michala Haška. Poslední takovou byl audit smluv o pronájmu, které uzavřel v roce 2004 ještě tehdejší lidovecký hejtman Stanislav Juránek se soukromou firmou na padesát let bez výběrového řízení. „Nejdříve se musím seznámit se vším, co audit odhalil. Až pak se mohu rozhodnout, jestli je potřeba další nebo ne," okomentoval Šimek.

Sociální demokrat Roman Hanák, který působil jako náměstek hejtmana pro majetek a pod něhož letiště spadalo, tento týden prohlásil, že by se novému auditu nebránil.