VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letecká linka do Zadaru je zatím úspěšná

Brno /FOTOGALERIE, ANKETA/ – Víkend u moře na poslední chvíli? Pro Brňany není nic snazšího. Pokud jim vyhovuje Chorvatsko a konkrétně město Zadar, může je od zamčení dveří svého domu do prvního smočení v moři dělit jen o něco více, než dvě hodiny. Necelé dva týdny už totiž funguje přímá letecká linka mezi oběma městy.

16.6.2010 14
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Letoun Saab 340, který létá na lince mezi Brnem a chorvatským Zadarem.Foto: Job air

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí ve středu ve 20:00, najdete ve čtvrtečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Podle představitelů společnosti Job Air, která linku od června do konce září provozuje, mají Brňané o Zadar zájem.

„Zatím je předčasné hodnotit vytíženost linky. Přesto můžeme říct, že jsme spokojení. Je vidět, že mají Češi Chorvatsko rádi. Linka do Zadaru se rozjíždí lépe než spoj mezi Ostravou a Splitem, který jsme spustily minulý rok,“ pochvalovala si manažerka společnosti Job Air Central Connect Airlines Kristýna Anna Skutková.

Zároveň dodala, že společnost chce leteckou dopravu ještě více podpořit. „Plánujeme větší kampaň na její podporu mezi lidmi,“ uvedla Skutková.

Zřízení pravidelné čtvrteční a nedělní linky z Brna do Zadaru a zpět uvítal předseda Chorvatskočeské komory Ivo Nešpor. „Nechci, aby to působilo přehnaně, ale mohu říct, že díky spoji do Zadaru dostalo Brno a celý Jihomoravský kraj moře. Hodinu a půl trvající cesta je jen chvilka,“ usmíval se Nešpor.

Dodal, že cestování je o to pohodlnější, že se Brňané dostanou pohodlně autobusem nejen na letiště v Tuřanech. „Také v Zadaru speciální autobus přímo navazuje na přílet letadla. Turisty pak zaveze přímo do přístavu či na autobusové nádraží. Na obou místech si mohou vybrat z nabídky spojů do dalších částí Zadaru i celého Chorvatska,“ popsal Nešpor.

Letecká společnost Job Air obsluhuje linku do Zadaru švédským letounem Saab 340. Turbovrtulový stroj patří mezi menší dopravní letadla. Nabízí třiatřicet míst pro cestující v kabině zhruba o velikosti autobusu. Cestu přes Rakousko a Slovinsko do Chorvatska zvládne za osmdesát minut při rychlosti více než 500 kilometrů v hodině. „Bude-li linka úspěšná, můžeme nasadit větší letoun,“ upozornila manažerka Skutková.

Podle ní je velká výhoda linky v tom, že nabízí plný komfort. „Nejsme nízkonákladová společnost. Zákazníkům nabízíme veškerý servis s jídlem pitím i malými dárky pro děti,“ upozornila Skutková.

Za pohodlí si ovšem musí zákazníci také zaplatit. Ceny zpáteční letenky do Zadaru totiž začínají až na částce 5990 korun. A ta připadá některým moc vysoká. „Mám rád Chorvatsko a rád létám. Jenže autem dojedu do Zadaru za poloviční cenu. O využití letecké linky tak budu spíše ještě hodně přemýšlet,“ řekl třeba Petr Šerek.

Cena může být nevýhodou i podle ekonoma společnosti Cyrrus Ondřeje Moravanského. „Cena není nejpříznivější. Při cestě na vlastní pěst je k ní potřeba připočítat i ubytování. Přeji si, aby linka v Brně zůstala, nejsem si tím ale jistý,“ sdělil Moravanský.

Podle předsedy Chorvatskočeské komory Nešpora ovšem lety do Zadaru nevyužijí jen turisté. „Jihomoravský kraj spolupracuje se Zadarskou župou a naši obchodníci tam mají kontakty. I oni určitě leteckou cestu využijí,“ myslí si Nešpor.

Autor: Petr Jeřábek

Myslíte si, že se vyplatí letecká linka do Zadaru?

Ano

63 %

Ne

37 %

Hlasovalo: 54

Anketa byla ukončena

16.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1

Studie o poloze vlakového nádraží v Brně se zpozdí o dva měsíce. Kvůli přestupům

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hradec Králové, Brno - Poprvé v historii si hokejisté Hradce Králové zahrají semifinále play-off extraligy. Ve středu se na svém ledě v prvním utkání série postaví Kometě Brno. Útočníka Richarda Jarůška čeká zajímavý souboj proti mateřskému klubu, za který ale v prvním týmu nikdy nehrál.

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies