Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí ve středu ve 20:00, najdete ve čtvrtečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Podle představitelů společnosti Job Air, která linku od června do konce září provozuje, mají Brňané o Zadar zájem.

„Zatím je předčasné hodnotit vytíženost linky. Přesto můžeme říct, že jsme spokojení. Je vidět, že mají Češi Chorvatsko rádi. Linka do Zadaru se rozjíždí lépe než spoj mezi Ostravou a Splitem, který jsme spustily minulý rok,“ pochvalovala si manažerka společnosti Job Air Central Connect Airlines Kristýna Anna Skutková.

Zároveň dodala, že společnost chce leteckou dopravu ještě více podpořit. „Plánujeme větší kampaň na její podporu mezi lidmi,“ uvedla Skutková.

Zřízení pravidelné čtvrteční a nedělní linky z Brna do Zadaru a zpět uvítal předseda Chorvatskočeské komory Ivo Nešpor. „Nechci, aby to působilo přehnaně, ale mohu říct, že díky spoji do Zadaru dostalo Brno a celý Jihomoravský kraj moře. Hodinu a půl trvající cesta je jen chvilka,“ usmíval se Nešpor.

Dodal, že cestování je o to pohodlnější, že se Brňané dostanou pohodlně autobusem nejen na letiště v Tuřanech. „Také v Zadaru speciální autobus přímo navazuje na přílet letadla. Turisty pak zaveze přímo do přístavu či na autobusové nádraží. Na obou místech si mohou vybrat z nabídky spojů do dalších částí Zadaru i celého Chorvatska,“ popsal Nešpor.

Letecká společnost Job Air obsluhuje linku do Zadaru švédským letounem Saab 340. Turbovrtulový stroj patří mezi menší dopravní letadla. Nabízí třiatřicet míst pro cestující v kabině zhruba o velikosti autobusu. Cestu přes Rakousko a Slovinsko do Chorvatska zvládne za osmdesát minut při rychlosti více než 500 kilometrů v hodině. „Bude-li linka úspěšná, můžeme nasadit větší letoun,“ upozornila manažerka Skutková.

Podle ní je velká výhoda linky v tom, že nabízí plný komfort. „Nejsme nízkonákladová společnost. Zákazníkům nabízíme veškerý servis s jídlem pitím i malými dárky pro děti,“ upozornila Skutková.

Za pohodlí si ovšem musí zákazníci také zaplatit. Ceny zpáteční letenky do Zadaru totiž začínají až na částce 5990 korun. A ta připadá některým moc vysoká. „Mám rád Chorvatsko a rád létám. Jenže autem dojedu do Zadaru za poloviční cenu. O využití letecké linky tak budu spíše ještě hodně přemýšlet,“ řekl třeba Petr Šerek.

Cena může být nevýhodou i podle ekonoma společnosti Cyrrus Ondřeje Moravanského. „Cena není nejpříznivější. Při cestě na vlastní pěst je k ní potřeba připočítat i ubytování. Přeji si, aby linka v Brně zůstala, nejsem si tím ale jistý,“ sdělil Moravanský.

Podle předsedy Chorvatskočeské komory Nešpora ovšem lety do Zadaru nevyužijí jen turisté. „Jihomoravský kraj spolupracuje se Zadarskou župou a naši obchodníci tam mají kontakty. I oni určitě leteckou cestu využijí,“ myslí si Nešpor.