Po té, co České aerolinie loni v srpnu oznámily, že linku ruší, optimismus do žil Jihomoravanům vlila skutečnost, že lety mezi dvěma největšími českými městy zajistí smluvní partner ČSA, ostravská společnost Central Connnect Airlines – Job Air. Ta ale od pondělí po 22. červenci žádné lety mezi Brnem a Prahou nenabízí.

S informací o zrušení linky přišel jako první specializovaný server planes.cz. Brněnskému deníku Rovnost tuto informaci potvrdil jednatel dopravce Aleš Dočkal. „Předpokládáme, že poslední letadlo odletí v pátek 22. července a od následujícího pondělí už létat nebudeme,“ řekl stručně Dočkal. Na dotaz po důvodu zrušení linky se pouze odkázal na tiskovou zprávu, kterou chce vydat do pátku.

Vedení brněnského letiště o konci linky v pondělí nemělo ještě žádné oficiální informace. „Všechno, co víme, jsme se zatím dozvěděli pouze z médií. Od aerolinií ještě nemáme žádné zprávy,“ řekl ředitel brněnského letiště Tomáš Plaček. Dodal, že stažení všech letů ani ne dva týdny dopředu rozhodně standardní postup není a po dopravci budou chtít co nejdříve vysvětlení.

Hejtman Jihomoravského kraje stejně jako vedení letiště v pondělí od firmy žádnou zprávu nedostal. „Takové jednání nepovažuji za korektní,“ řekl Hašek.

Podle Haška je ztráta letů bolestivá spíše kvůli návaznosti na další lety, než kvůli zhoršení spojení s Prahou. „Štve mě, jak národní dopravce soustředí pozornost pouze na pražské letiště a na leteckou dostupnost Moravy kašle,“ rozzlobil se Hašek. Chce proto jako poslanec interpelovat ministry dopravy a financí, kteří jsou zástupci státu v Českých aeroliniích.

České aerolinie odůvodňovali opuštění linky na konci loňského října její ztrátovostí. „Ani pro nejbližší období neuvažujeme o tom, že budeme mezi Brnem a Prahou našimi letadly létat,“ řekla v pondělí mluvčí aerolinií Hana Hejsková.

Podle ekonoma ze společnosti Cyrrus Ondřeje Moravanského je zrušení leteckého spojení s Prahou pro Brno i pro kraj opravdu velká ztráta. „Byla to jediná klasická nenízkonákladová linka, kterou Brno mělo,“ sdělil Moravanský. Doplnil, že spíš než turisti ji využívali hlavně podnikatelé.

Těm bude také návaznost letů na velké mezinárodní letiště nejvíc chybět. „Navázat spojení z Brna do Vídně, nebo Bratislavy nejspíš není možné. Město jsou příliš blízko a linka by se nevyplatila,“ uvedl Moravanský.

Na lince do Prahy létají letadla s třiatřiceti místy pro pasažéry. „V průměru spoj využívá dvanáct cestujících,“ řekl Plaček. Spoji podle něj ublížilo, když aerolinie stáhly četnost letů ze čtyř na jeden denně. Nízkonákladovým společnostem se přitom v Brně daří. Před časem přibyly lety do nizozemského Eindhovenu, nebo další spojení do Ruska.