VYBERTE SI REGION

Lidé se bojí, že hřiště a zahrady pohltí beton

Brno-střed - Zeleň, park a zahrádky, nebo tuny betonu? Prozatím nejistou budoucnost má vnitroblok mezi brněnskými ulicemi Soukenická, Nové Sady, Hybešova, Bezručova a Křídlovická v centru Brna. Poté, co soukromý investor projevil zájem ve dvoře stavět garáže, rozhodli se úředníci magistrátu zpracovat takzvanou územní studii, která má možnost podobného využití vnitrobloku prověřit. Místní proti tomu protestují.

30.6.2012 2
SDÍLEJ:

Obyvatelé z okolí Soukenické ulice bojují proti zastavění vnitrobloku. Zda se jim podaří zachovat zahrady, rozhodne město. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

„Radnice města jednala loni s investorem o prodeji části pozemku ve vnitrobloku, kde chtěl stavět garáže pro sousední dům. Nám se nelíbilo, že se tak stane na náš úkor. Máme tam zahrady, je tam hřiště pro děti. Sepsali jsme petici a začali jednat s magistrátem. Výsledkem byl podnět ke zpracování územní studie, která vnitroblok vyřeší tak, aby se skloubily zájmy všech aktérů," uvedl spoluautor petice s takřka sedmi sty podpisy Jaroslav Švoma.

Jenže zadání územní studie letos místní nepotěšilo, ale naopak zklamalo a naštvalo. „Město přišlo s tím, že zastaví nejen místo, o něž má zájem developer. Plánuje to v celém vnitrobloku v místě zahrádek," kroutil hlavou Švoma. Upozornil, že podobnou studii už město vypracovalo. „Počítala s využitím celého vnitrobloku pro zeleň," podotkl.

Obyvatelé z okolí Soukenické ulice bojují proti zastavění vnitrobloku. Zda se jim podaří zachovat zahrady, rozhodne město. Na stranu lidí se postavila i městská část Brno-střed. „Zadání studie jsme projednávali v radě a pak i v zastupitelstvu. Shodli jsme se, že chceme také zpracování druhé varianty studie. Tedy bez zástavby. Čistě jen zeleň a hřiště pro lidi z okolí. Dál požadujeme, aby se případné změny nedotkly školky v Soukenické ulici. Také projednávání studie musí být veřejné tak, aby lidé mohli dávat připomínky," zdůraznil zastupitel pro územní plánování a rozvoj Vojtěch Mencl.

Městská část má ale jen poradní hlas. Konečné rozhodnutí o podobě vnitrobloku bude mít radnice města Brna. Podle náměstka primátora Ladislava Macka není vyloučené, že se nakonec přikloní na stranu místních. „Zatím ještě neznáme žádný výstup studie. Přitom právě na její závěr musíme počkat, abychom věděli, co a za jakých podmínek je u Soukenické možné," řekl Macek.

Na svoji obavu o zahradu ve vnitrobloku v pondělí opět upozornili i lidé z okolí dvora mezi ulicí Koliště a třídou Kapitána Jaroše. Na střeše jednoho z domů vyvěsili velký transparent s webovou adresou www.vnitroblok.cz. Tedy odkazem na stránky věnující se tamnímu dvoru, kde zahrady mají ustoupit plánovanému parkovišti pro Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Prodej pozemků pod zahradou schválili minulý týden brněnští zastupitelé. „Na zasedání zastupitelstva jsme byli a snažili se je přesvědčit. Ale vůbec nás neposlouchali," zlobil se předseda společenství vlastníků jednotek domu Koliště 11 Miroslav Fiurášek.

Autor: Petr Jeřábek

Místo události:
30.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies