VYBERTE SI REGION

Lidé se brání zrušení linky číslo 13

Brno – Složité přestupování na hlavním nádraží a chybějící možnost dojet jedním spojem až na zastávku Česká. To je podle lidí z brněnské městské části Židenice největší problém nového plánu brněnského dopravního podniku. Od poloviny příštího roku chce zrušit linku číslo třináct a z konečné stanice v Židenicích ji nahradit tramvají devět. Ta však na nádraží staví mimo ostatní spoje.

14.12.2011 90
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

K vyjádření nespokojenosti přímo na středečním zastupitelstvu Židenic vyzývá i leták, který se objevil na tamních zastávkách. „Četla jsem jej a jsem velmi rozčílená. Myslím si, že linka je opomíjená už teď, o víkendu jezdí pouze jednou za dvacet minut a já tak musím na zastávce mrznout. Pokud by ji zrušili úplně, byl by to pro mě problém. Neměla bych se jak dostat do nemocnice. Pro mě, jako důchodce to bude složité,” řekla například Jitka Hollová.

Nespokojení jsou i další Žideničtí. „Jízdné se stále zdražuje, ale služby jsou čím dál tím horší. Pokud ji opravdu nahradí, bude to katastrofa. Už teď mi dělá problém překonat krátkou vzdálenost. Nedávno jsem chodila o berlích a nedokážu si představit, jak bych to zvládala,” sdělila Květa Odstrčilová.

S návrhem dopravního podniku nesouhlasí ani židenická radnice. „Kromě toho, že by lidé přišli o přímý spoj s nádražím a Českou ulicí, chce podnik v některých intervalech zvýšit počet spojů. Už nyní nám tu ale vznikají kolony. Obzvlášť pak v místech, kde jezdí i autobusy. V úzkých ulicích se totiž nedá předjíždět. Bohužel, podnik se nás ptá jen na názor, a pokud bude chtít linku zrušit, udělá to, i když si to nebudeme přát,” řekl židenický místostarosta Karel Bernášek.

Podle mluvčí brněnského dopravního podniku Lindy Škrancové nejsou ještě změny definitivní. „Stále o nich jednáme, ale linku možná zrušíme už od poloviny příštího roku. Nemá to však cestujícím ublížit, ale naopak prospět. Místo ní bude do Juliánova nově zajíždět linka číslo devět, která měla konečnou v Komárově. Devítka navíc pojede v centru po jiné trase. Na konečnou v Lesné se dostane přes Rooseveltovu a Moravské náměstí. Tato zastávka je v podobné poloze jako přestupní uzel Česká” sdělila Škrancová.

Podle ní se zvýšením počtu spojů v některých časech doprava v Židenicích nezkomplikuje. „Týká se pouze spojů mimo špičku, kdy jejich frekvenci zdvojnásobíme. V tyto časy tam totiž kolony nehrozí,” vysvětlila mluvčí.

Zrušení linky číslo třináct se dotkne i dalších spojů. „Z Komárova nově pojede pouze dvanáctka a to ve dvojnásobných intervalech. Ve špičce tam budou tramvaje jezdit po třech až pěti minutách,” řekla Škrancová. Lidé z jihu Brna, kteří pojedou například do Černých Polí, tak také budou muset na Hlavním nádraží složitě přestupovat, místo současného přímého spojení. Příští rok možná v Brně pojede jen polovina tramvajových linek než v dobách největšího rozmachu. „Nejvíce jich tu jezdilo třiadvacet,” řekl dlouholetý zaměstnanec brněnského dopravního podniku a experta na jeho historii Ivan Nedělka.

Autor: Jan Spěšný

14.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 90
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies