Cesta do Bystrce se zkomplikuje třeba Andree Peškové, která bydlí v Klímově ulici a s dcerou často jezdí do zoologické zahrady. „Zastávku mám teď zhruba padesát metrů od domu. Takhle musím s kočárkem šlapat do kopce o stovky metrů navíc," postěžovala si třiatřicetiletá žena.

Z plánů města nejsou nadšení ani rodiče dětí, které navštěvují základní školu v blízké Sirotkově ulici. „Děti to mají kousek, těch pár metrů můžou ze zastávky chodit samy. Teď je radši budu doprovázet," uvedl třeba Brňan Pavel Pokorný.

Stejný názor má také ředitel školy Dan Jedlička. „Se zrušením zastávky nesouhlasíme, ale nemůžeme s tím nic dělat," podotkl ředitel.

Podle náměstka brněnského primátora pro dopravu Richarda Mrázka byla stanice Králova historicky plánovaná jako dočasná. „Ulice má navíc v tom místě špatný sklon. V zimě tam při nastupování může někdo uklouznout a zranit se," vysvětlil Mrázek.

Brněnský dopravní podnik se zrušením počítal. „Mysleli jsme si ale, že se zastávka Tábor posune před kino Lucerna a vzdálenost mezi stanicemi se tak zkrátí," popsala mluvčí podniku Linda Hailichová.

To se však podle Mrázka zatím nestane. „Přesnou informaci, proč to tak je, popravdě nemám. Ale podle všeho rekonstrukce Minské a Horovy skončí ještě před zastávkou u křižovatky s Chládkovou ulicí, a opravy se jí proto nedotknou," sdělil Mrázek.

K posunutí zastávky se město podle něj nejspíš přikloní až v dalších letech při plánované rekonstrukci ulice Veveří. „Do konce volebního období nachystáme projektovou dokumentaci, aby se zbývající úsek mohl opravit v dalších letech včetně rekonstrukce sítí," ujistil.

Podle Hailichové je to krok špatným směrem. „Za Královu není adekvátní náhrada a lidem, kteří využívají tramvajové linky tři a jedenáct to zkomplikuje cestu," uvedla mluvčí.

Proti zrušení zastávky je i starosta Žabovřesk Pavel Tyralík. „Lidé zastávku chtěli. Děti tam vystupují, když jdou do školy. Celou dobu jsme usilovali o to, aby Králova zůstala zachovaná," upozornil starosta.

Minskou a Horovu ulici začnou dělníci opravovat na začátku letních prázdnin. Rekonstrukce za 220 milionů korun má plynule navázat na dokončení oprav v ulici Milady Horákové.

Ty podle plánu skončí v posledním červnovém týdnu. „Chceme, aby rekonstrukce Minské a Horovy začala okamžitě po ukončení prací na Milady Horákové. Kvůli výlukám hromadné dopravy to bude výhodné. Pro cestující by bylo matoucí, kdybychom zaváděli speciální jízdní řád, který platí třeba jen dva týdny," prohlásila Hailichová.