VYBERTE SI REGION

Lidem v parku vadí kovové oplocení i písek

Brno – Parky v brněnských městských částech se mění. Zásadními úpravami prošla plocha v Bubeníčkově ulici v Židenicích i královopolský park Národního odboje u Šelepky. Jeho rekonstrukce stála dvacet milionů korun, mnozí obyvatelé to považují za vyhozené peníze.

27.11.2010 2
SDÍLEJ:

Park v Šelepově ulici v době rekonstrukce.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Lidem vadí kovové oplocení kolem parku, zmenšení chodníčků i pokácení několika stromů a křovin. „To není park, ale vojenské cvičiště,“ řekl starší chodec, který se bál uvést jméno. Nelíbí se mu hlavně středová plocha, kde je místo trávy písek. „Je to horší než Slovanské náměstí,“ připomněl další místo, které se nelíbí některým obyvatelům Králova Pole.

Připomínky k parku u Šelepky má i radní za Stranu zelených Petra Matoušková. „Nelíbí se mi ploty okolo parku, tvoří bariéru. Časem by snad alespoň mohly zarůst zelení,“ uvedla. Celkově však hodnotí rekonstrukci jako povedenou, nové dětské průlezky srovnává s výtvarnou plastikou. Podle ní je důležité, že se zanedbaný park dočkal oživení. Nevadí jí ani menší počet stromů. „Pokáceli jsme jen ty, které napadly nemoci nebo ohrožovaly bezpečí lidí,“ řekla Matoušková. Současně připomněla popadání několika silných větví při jedné z vichřic. „Bylo štěstí, že nedošlo k žádnému zranění,“ podotkla radní.

Zbývá už jen málo

Jen polovina rozpočtu královopolského parku, tedy deset milionů korun, stačí na obnovení toho v Bubeníčkově ulici. Zatím je oplocený, ale hlavní část prací má být hotová do konce roku. Už teď je tam vidět hodně nově vysázených stromků. V rohu parku je nové tartanové hřiště na basketbal, vedle něj rozestavěná protihluková stěna. Má také zabránit prašnosti z rušné silnice.

Lidé jsou s přestavbou mnohem spokojenější než v Králově Poli. Obyvatele těší hlavně větší počet stromů. „Je to pěkné. Poslouží to hlavně mládeži a sportování,“ řekla Ludmila Marvanová z Židenic.

Nejvíce se jí líbí nové hřiště. „Je důležité, aby děti měly kde trávit volný čas,“ prohlásila důchodkyně. Dodala, že zatím jí chybí nějaké lavičky. „Doufám, že tam přibudou, aby si důchodci měli kam sednout,“ podotkla Marvanová.

I přes pochvaly má toto místo ještě problémy. Jde o několik plechových kůlen stojících po straně parku. „Překáží nám stará tržnice, vedeme soudní spor o odstranění budovy,“ řekl starosta městské části Roman Vašina. S podobou parku je však spokojený. „Vypadá tak, jak má, jsou tam i hrací plochy.

Podle mě splňuje požadavky na moderní odpočinkovou zónu,“ soudí Vašina. Upozornil, že lidé dostali na výběr ze tří možných podob. Vzhled radnice odsouhlasila až po diskuzi s obyvateli. „Park bude mít zavlažování, takže zůstane zelený i v suchých obdobích,“ dodal Vašina.

Pokračuje i obnova zeleně v dalších místech Brna. Postupná rekonstrukce se týká Lužánek, Wilsonova lesa, Špilberku nebo Kapucínských zahrad. „Náklady na Wilsonův les činí asi padesát milionů korun,“ uvedla asistentka ředitele Veřejné zeleně města Brna Kateřina Novotná. Přes osmnáct milionů pak stojí další etapa kultivace Lužánek. Jen údržba největších městských parků stála za poslední rok deset milionů korun.

Autor: Ondřej Galamboš

27.11.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Dokončují nové kluziště v Řícmanicích. Dostane ho obec

Brno – Na nové ledové ploše se projedou řícmaničtí zájemci o bruslení už po Novém roce. Plánované kluziště dělníci v současnosti dokončují. Mimo zimní sezonu poslouží prostor jako víceúčelové hřiště pro volejbal, fotbal, badminton, tenis a další sporty.

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies