Problémy potvrdil také vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko. „Kromě toho Brnu chybí infrastruktura, jako nekompletní velký městský okruh," upozornil.

Také magistrát si chce nechat zpracovat dopravní průzkum, začne s ním příští týden. „Chceme zjistit, jak se lidé po městě dopravují a jaké prostředky používají," doplnil Bielko.

Do podoby dopravy ve městě by mohl zasáhnout právě Uber, pokud by sem expandoval. V České republice zatím jeho služby mohou využívat jen Pražané. Podle Jiřího Jedličky z Centra dopravního výzkumu je trendem jednadvacátého století koncept dopravy jako služby, kdy lidé nemají auto. „Místo toho cestují a platí hromadnou dopravu, ke které patří také taxi služba nebo půjčovna kol a aut. Jedním z prvních kroků bylo vytvoření e-shopu, kde si budou moci Brňané koupit šalinkartu. Do budoucna by mohl sloužit i pro jiné dopravní prostředky. Když bude Uber ochotný se tomu přizpůsobit, včetně kontroly způsobilosti svých řidičů, stane se jedním z obvyklých způsobů cestování i v Brně," uvedl Jedlička.

Právě řidiči jsou důvod, proč se Uber v Praze i dalších městech po světě dostává do konfliktu s úřady. „V principu jde totiž o taxislužbu a řidiči tak musí mít zkoušky a taxametr. Podle zákona jde proto o službu a podnikání," vysvětlil vedoucí Bielko. Tyto zkoušky ani taxametr totiž řidiči Uberu nemají – vozit cestující může každý a cena se vypočítává přes mobilní aplikaci.

S brněnskými taxikáři má špatnou zkušenost například Petr Konrád. „Jednou jsem jel s taxikářem, který neznal cestu a ztratil se. Kilometry navíc mi chtěl naúčtovat. Nakonec jsem vystoupil bez zaplacení," popsal svoji zkušenost. Uber přitom řidiče naviguje přes aplikaci.

David Rajnoch má s Uberem zkušenosti ze zahraničí. Vyzkoušel ho například ve Washingtonu. „Největší výhodou je asi cena," domnívá se Rajnoch. Při jízdě se platí nejen za vzdálenost, ale také za dobu.

Jestli začne Uber fungovat i v Brně, není dosud jasné. Společnost stále nechce nic potvrdit. Největší město jižní Moravy se ale nachází na seznamu prioritních míst, kam chtějí služby rozšířit co nejdříve.